Takmičari stigli do dana pauze na Dakar reliju

Gabor-dakar
SUBOTICA – Završenim osmim specijalom koji je vožen u nedelju 8. januara Dakar reli je ušao u drugu nedelju takmičenja. U ponedeljak 9. januara na reliju je slobodan dan što će takmičari iskoristiti za odmor a mehaničari za velike servisekako bi njihovi predstavnici u drugoj nedelji uspešno stigli do cilja. 

U konkurenciji motorista nakon osam specijala u vodstvu je amerikanac Skyler Howes ispred Kevina Benavidesa iz Argentina i iznenađenje ovogodišnjeg Dakara mladog Mason Klein koji zaostaju samo 13 sekundi za vodećim, tako da se očekuje izuzetno interesantna zavšnica relija u konkurenciji motociklista.

Subotičanini jedini predstavnik Srbije na ovogodišnjem Dakaru, Gabor Sagmajster uspešno je okončao prvi deo Relija. Trenutno se nalazi na 94. poziciji a njegov osnovni cilj je da završi ovaj najprestižniji i najteži reli na svetu u kojem se takmičari susreću sa velikim poteškoćama i teškim stazama. Gabor nije fabrički vozač i nema veliku pomoć kompletnog tima već je oslonjen na sebe i na svog mehaničara, Atile Čikoša.

Sa velikim zadovoljstvom je Gabor dočekao kraj osme etape, jer mu je dan odmora bio izuzetno potreban. „Gotova je prva polovina Dakar relija, sleduje nam slobodan dan. Kad stignem u bivak neću ništa raditi, staviću motor sa strane. Motor je čitav pa Atila neće imati puno posla. Jedva čekam da dođem do hotelske sobe da spavam u pravom krevetu a ne u šatoru. Zahvalio bih se svim navijačima, veliki broj ljudi prati moj nastup na Dakaru. Mislim da sam dobro odradio ovu prvu nedelju,osećam da imam dovoljno snage za nastavak takmičenja. Moraću malo da poboljšam rezultat , mada je ove godine jako težak reli, već je više od 40 takmičara odustalo. Često imamo ogromne dine i pesak. I danas smo prvo vozili po kamenitom tlu zatim je usledio pesak i velike dine sa teškom navigacijom po terenu.”

Nakon odmora u hotelu, Gabor se ponovo našao u bivaku gde je Atila završavao kompletan servis motora. Zamenio je komplet set lanaca, lančanika, vodilice lanaca, kvačilo, filtere kod dovoda goriva, komplet točkove i ostale potrebne delove. Atila ističe da je do sada najveći problem bio već prvog dana kada se pokvario menjač te motor izgubio šestu brzinu. Motor su tada popravljali celu noć tj do pola četiri ujutru, ali su ipak na vreme sve obavili tako da je Gabor uspešno startiovao drugi dan Relija.

Gabor Sagmajster vidno odmoran izneo je svoje utiske nakon prvih osam dana Dakar relija. „ Bilo je izuzetno teško ovih prvih osam dana. Tu sam već 15 godina i ne sećam se da su nekada bili ovako teški specijali. Imali smo mnogo tehničkih problema, prvi dan se pokvario menjač što je Atila usopešno rešio. Staze su bile mnogo zahtevne, vozili smo po kamenju, često pesak i velike dine. Specijali su bili dugačku preko 400 kilometara što je retko za Dakar, čak smo jedan dan imali 472 km. Dva dana sam stizao u mraku što je dosta neobično. Dva dana je padala velika kiša i bilo je izuzetno hladno vreme. Ali zahvljujem se ovom prilikom mom kondicionom treneru Zoranu Ivanoviću koji me je odlično pripremio i za ovaj Dakar. Znate i sami kod Gabora nema predaje, ako motor funkcioniše idemo do cilja i vidimo se u Damanu.”

 

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.