Ulica Modene biće ukras Srpske Atine

NOVI SAD – Gradnja podzemne garaže u Ulici Modene u Novom Sadu počela je krajem maja prethodne godine, izmeštanjem infrastrukture u zoni izgradnje, a očekuje se da će radovi biti završeni u februaru 2024. godine, kada bi trebalo da bude okončano i uređenje prostora iznad objekta.

Parterno uređenje počeće nakon što izrada betonske konstrukcije garaže bude završena, i ti radovi odvijaće se paralelno s opremanjem podzemnog objekta.

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić nedavno je na svom Instagram nalogu objavio rendere na kojima prikazano kako će taj deo centra izgledati. On je istakao i da je izgradnja javne garaže u Ulici Modene jedan od najznačajnijih projekata za Grad.

– Grad Novi Sad je preduzeo aktivnosti i obezbedio novac za izradu projektne dokumentacije i izvođenje radova na parternom uređenju prostora iznad javne garaže – naveo je Đurić i napomenuo da je to druga faza uređenja gradskog jezgra, imajući u vidu da je sređivanje dela oko Pozorišnog trga završeno krajem 2021. godine. – Dugo se radilo na projektno-tehničkoj dokumentaciji i poželeo sam, dragi moji Novosađani, da odmah sa vama podelim rendere koji prikazuju budući izgled ovog dela grada.

Uz stepenište na severozapadnoj strani predviđena je ugradnja lifta, a planirano je da sve pešačke vertikale, na površini terena, budu uklopljene u ambijentalno okruženje. Garaža, ukupne površine oko 9.500 kvadratnih metara imaće tri podzemne etaže, s tim da je površina objekta u osnovi 3.169 kvadrata. Predviđeno je 267 parkinga za putnička vozila, tačnije 245 standardnih mesta, 14 za vozila osoba s invaliditetom i osam za električna vozila. Na prvom podzemnom nivou biće 88, na drugom 87 i na trećem 92 parking mesta.

Javna garaža na prostoru između ulica Ilije Ognjanovića i Zmaj Jovine imaće dva kolska ulaza-izlaza iz Ulice Modene, s tim da će pešacima pristup biti omogućen preko stepenišnih vertikala u jugoistočnom i severozapadnom delu objekta.

Aktuelnim planom javnih nabavki Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije za drugu fazu uređenja gradskog jezgra namenjeno je 633.722.895 miliona dinara, odnosno, to je procenjena vrednost javne nabavke, koja još uvek nije raspisana. Podsećanja radi, Novi Sad je za rekonstrukciju dela gradskog jezgra, Pozorišnog trga, Uspenske ulice i dela prolaza između tržnog centra „Apolo“ izdvojio oko 400 miliona dinara, a radovi su trajali 290 dana.

Celokupnim projektom obuhvaćene su javne površine koje se prostiru na 6,82 hektara, pa je uređivanje centra, zbog obima posla, podeljeno po zonama. U narednim fazama je planirano sređivanje polukružnog trga na mestu montažne garaže i Prolaza Miloša Hadžića, platoa ispred starog bioskopa JNA, dela Njegoševe ulice, Trga slobode, Ulice Modene i dela Ulice kralja Alekasandra, kao i prolaza uz Menratovu palatu.

Garaža kod Banovine biće gotova do kraja godine, tačnije u prijavi radova je kao rok za završetak naveden 17. septembar. Uređenje prostora između zgrade Skupštine AP Vojvodine i Gimnazije “Isidora Sekulić”, trebalo bi da počne narednih meseci, budući da je poslednja ploča objekta već izbetonirana. Osmišljavanje parternog uređenja prostora površine oko 10.500 kvadratnih metara povereno je novosadskoj firmi „MHM projekt”, a za tehničku dokumentaciju Grad će izdvojiti gotovo osam i po miliona dinara s PDV-om (8.484.000). Od odabranih projektanata se očekuje da predlože idejno rešenje, u skladu s funkcijom garaže, što, između ostalog, podrazumeva popločavanje, urbani mobilijar, klupe, kante za otpatke, držače za bicikle, javno osvetljenje i zelenilo.

Trg republike i Šafarikova

Osim javnih garaža u Ulici Modene i kod Banovine, čija je gradnja počela prošle godine, u centru grada su predviđena još dva takva objekta – na Trgu republike i na uglu Šafarikove i Uspenske ulice, kod hotela „Centar“ gde je predviđena jedina nadzemna građevina.

Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje garaža zaključen je 2020. godine s firmama „Best in parking – holding” AG iz Beča i „Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem „Javne garaže”, u kojem je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, od čega je 40 za upravljanje, a nakon tog perioda objekte preuzima Novi Sad. Zemljište za gradnju garaža obezbeđuje Novi Sad, koji angažuje i stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner, koji će dostavljati Gradu plan poslovanja.

Projektovanje garaže na Trgu republike je završeno i po nekim najavama gradnja bi mogla da počne do kraja godine, dok projekat u Šafarikovoj u zastoju, zbog nerešenih imovinsko-pravnih odnosa u vezi s vlasništvom zemljišta i kuća.

Ovogodišnjim planom javnih nabavki Uprave za građevinsko zemljište i investicije za uklanjanje objekata u Šafarikovoj ulici, uključujući i tehničku dokumentaciju namenjeno je 13 miliona dinara, dok je za uklanjanje objekata na Trgu repubklike, za, kako je objašnjeno, potrebe izgradnje javne garaže, procenjeno da će koštati 11 miliona.

– Nadam se da će uskoro početi parterno uređenje iznad podzemnih garaža, najpre kod Banovine, jer je tu već izbetonirana ploča – rekao je sredinom aprila gradonačelnik Đurić. – Trebalo bi videti s koncesionarima kada počinje gradnja garaže u Šafarikovoj i na Trgu Republike, kao i da napokon vidimo da se radi garaža kod Železničke stanice. Tu je trenutno plava parking zona, pa kada neko putuje vozom na primer do Beograda, dok obavi tamo sve što treba i vrati se u Novi Sad, sačekaće ga kazna, što stvarno nema smisla.

Pročitajte još:

 Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.