Pčele kao kućni ljubimci? – Beeamond sistem je domaći proizvod, jedinstven na svetu

Nakon što su od 2014. godine proizveli više od 50.000 pčelinjih matica, više od 200.000 matičnih ćelija i više od 5.000 rojeva, stručnjaci okupljeni u Golden Bee kompaniji osmislili su jedinstveni proizvod na svetu. Reč je o Beeamond sistemu – košnici namenjenoj za unutrašnji prostor.
– Intenzivnim radom sa pčelama rodila se ideja da se pčelinja zajednica može naći u enterijeru, gde bi pčele svojim aktivnostima nagrađivale pčelinjim proizvodima njene korisnike i gde bi svojim prisustvom krasila enterijere mnogih ljubitelja prirode. Većina ljudi nije imalo prilike da posmatra pčelinji mikro-svet izbliza, jedini kontakt svodio se na posmatranje pčela u letu ili posmatranje njihove aktivnosti na raznobojnim cvetovima u prirodi. Danas je moguće postati pčelar i gajiti ih kao kućne ljubimce uz svakodnevno uživanje u prizoru koje one svojom zapanjujućom organizacijom predstavljaju za sve njene gledaoce, od najmlađih do najstarijih. Pčele su proglašene za najvažnija bića na planeti i njihovim nestankom ovaj svet bi zasigurno izgledao drugačije. Šestogodišnji rad objedinili smo u jedan multifunkcionalni sistem koji smo nazvali Beeamond – kaže za eKapiju dipl. inž. poljoprivrede Marijana Dolašević.
U zavisnosti od potreba, ali i obučenosti, postoje tri vrste sistema – ukrasni, proizvodni i profesionalni.
 
Prvi je osmišljen da na zabavan način omogući proučavanje pčela u njihovom staništu, bilo da sistem postavite u domu ili na radnom mestu. Pčelarima koristiti kao sredstvo za praćenje izletničkih aktivnosti, unosa polena i kao pokazatelj uslova na pčelinjaku.
 
Proizvodni sistem omogućava sakupljanje pčelinjih proizvoda koje su pčele pripremile, koristeći sastojke iz okruženja. Korisnike snabdeva polenom i propolisom, a i omogućava i da se neograničeno koristi apiinhalacija.
 
Najnapredniji model, koji je i najtraženiji, je profesionalni, koji daje potpuno iskustvo pčelarstva i dobrobit od svih pčelinjih proizvoda i usluga. Uz ovaj model, pored elemenata koji sačinjavaju proizvodni model, dobijaju se još dva nova elementa – medište i komplet za primenu pčelinjeg otrova.
Kako dodaje, za šest godina razvoja postoji više razloga, a prvenstveno detaljno planiranje, istraživanje, i dizajniranje kako bi se osigurala funkcionalnost, bezbednost i privlačan dizajn.
– Proces dizajniranja i razvoja novog proizvoda može biti složen i zahteva vreme kako bi se sve komponente optimalno uskladile. Nakon što je osmišljen koncept, potrebno je testirati različite komponente sistema kako bi se osigurala njihova funkcionalnost i efikasnost. Ovo uključuje testiranje materijala, mehanizama za sakupljanje, sigurnosne funkcije, kao i procese montaže i održavanja – objašnjava naša sagovornica.
Kaže i da je bilo potrebno optimizovati procese proizvodnje, kako bi se smanjili troškovi proizvodnje, povećala efikasnost i osigurala doslednost kvaliteta, što je neophodno za masovnu proizvodnju i distribuciju.
– Uvođenje inovativnog proizvoda poput Beeamond sistema zahteva vreme i trud da se edukuju potencijalni kupci o koristima proizvoda i načinima korišćenja. Ovo može uključivati marketinške kampanje, učešće na sajmovima, radionice i druge aktivnosti koje imaju za cilj podizanje svesti o proizvodu i njegovoj vrednosti. Sve ove faze su neophodne kako bi se osiguralo da proizvod bude funkcionalan, bezbedan, ekonomičan i prihvatljiv na tržištu – naglašava Dolašević.
Kada je reč o tržištu, prepoznaju ga u različitim sektorima i industrijskim granama. Govoreći o kućnom i stambenom sektoru, naša sagovornica kaže da su potencijalni kupci pojedinci koji žele da unaprede svoje zdravlje i kvalitet života primenom apiterapije kod kuće.
– Takođe, ljudi koji su zainteresovani za urbano pčelarstvo ili žele da doprinesu oprašivačkoj aktivnosti u svom okruženju mogu biti zainteresovani za Beeamond sistem. Tu je i poslovni sektor – restorani, hoteli, velnes centri i slični poslovni objekti, koji mogu koristiti Beeamond sistem kao dodatnu atrakciju za svoje goste ili kao deo svoje ponude zdravstvenih i velnes usluga.Takođe škole, univerziteti i obrazovni centri mogu koristiti Beeamond sistem kao edukativni alat za učenje o pčelama, ekologiji i zdravstvenim benefitima pčelinjih proizvoda – kaže Marijana Dolašević.
Kompanija u narednom periodu planira da proširi tržište, ali i da kontinuirano ulaže u istraživanje i razvoj novih proizvoda i dodataka za Beeamond sistem.
– Naš cilj je da zadovoljimo potrebe različitih tržišta i ciljnih grupa putem dodatnih funkcionalnosti, poboljšanja u dizajnu i tehnoloških inovacija koje će unaprediti iskustvo korisnika. Kao odgovorna kompanija, kontinuirano radimo na unapređenju naših praksi u cilju smanjenja ekološkog uticaja i doprinosa društvenoj zajednici. Ovo uključuje upotrebu ekoloških materijala, podršku lokalnim pčelarima i podržavanje inicijativa za zaštitu biodiverziteta kako bismo osigurali održivost našeg poslovanja i doprineli boljem okruženju. Nastavljamo da razvijamo naše marketinške strategije i brendiranje kako bismo povećali svest o Beeamond sistemu i izgradili prepoznatljiv brend – zaljučuje sagovornica eKapije.
Foto: eKapija
Budućnost pčelarstva i kako zaštiti pčele
Od budućnosti pčelarstva zavisi i ekosistem i globalna poljoprivredna proizvodnja, smatra Dolašević. Ističe da pčele igraju vitalnu ulogu u oprašivanju biljaka, što je neophodno za proizvodnju hrane i očuvanje biodiverziteta. Međutim, one su sve više ugrožene zbog različitih faktora, uključujući: upotrebu pesticida, klimatske promene i bolesti.
Da bismo zaštitili pčele i osigurali njihov opstanak, potrebno je preduzeti niz mera, smatra naša sagovornica i precizira:
– Smanjenje upotrebe pesticida: treba preduzeti mere kako bi se smanjila upotreba štetnih pesticida koji imaju negativan uticaj na pčele. Umesto toga, treba promovisati ekološke metode poljoprivredne proizvodnje koje su manje štetne po pčele i druge korisne insekte.
– Podsticanje organske poljoprivrede: organska poljoprivreda koristi manje hemikalija što je bolje za pčele. Podsticanje organske poljoprivrede može pomoći u zaštiti pčela i njihovih staništa.
– Edukacija javnosti: važno je podizati svest o značaju pčela i njihovoj ugroženosti među javnošću. Edukacija o ulozi pčela u oprašivanju i značaju njihovog opstanka može motivisati ljude da preduzmu korake kako bi zaštitili ove važne insekte.
– Podrška pčelarstvu: podržavanje lokalnih pčelara i njihovih napora u uzgoju i očuvanju pčela može biti od velike koristi. To može uključivati kupovinu lokalnog meda i drugih pčelinjih proizvoda, kao i podršku pčelarima u njihovim aktivnostima očuvanja.
Ističe da kombinacija ovih mera može pomoći u zaštiti pčela i osiguranju njihovog opstanka u budućnost uz poruku da je očuvanje pčela ključno za opstanak celokupnog ekosistema i ljudske vrste.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.