Međunarodna premijera prvog kineskog putničkog aviona

Kineski konkurent putničkim avionima Erbas i Boing, uskotrupni C919 proizvođača komercijalnih aviona Kine (COMAC), napravio je svoje prvo putovanje van kineske teritorije, preletevši u nedelju iznad sajma u Singapuru.

Kina je uložila velika sredstva u pokušaje da razbije dominaciju dva zapadna proizvođača aviona na globalnom putničkom tržištu i ove godine je nagovestila napore da C919 i COMAC budu prisutniji na domaćem i međunarodnom tržištu.

Ovaj model aviona je sertifikovan samo u Kini, a prvi od četiri proizvedena C919 počeo je da leti prošle godine pod China Eastern Airlines-om.

Dok se Erbas i Boing bore da povećaju proizvodnju i zadovolje potražnju za novim avionima, a Boeing se takođe bori sa nizom kriza, avio-industrija gleda kako se COMAC pozicionira kao održiva alternativa.

COMAC će uložiti desetine milijardi juana u narednih 3-5 godina u proširenje proizvodnih kapaciteta za C919, preneli su kineski mediji u najavi COMAC-a u januaru.

Kineska uprava za civilno vazduhoplovstvo saopštila je prošlog meseca da će nastaviti sa procesom sertifikacije Agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu Evropske unije (EASA) za avion C919 ove godine. Ovaj proces je počeo 2018.

C919 je jedan od dva komercijalna aviona koji su odleteli sa obala Singapura na nedeljnom prikazivanju najvećeg azijskog aeromitinga. Drugi je iz Erbasa, a Boeing ove godine ne predstavlja komercijalni avion.

COMAC ima dva putnička proizvoda: regionalni mlazni avion ARJ21 i veći dvomotorni uskotrupni avion C919 sa 158-192 sedišta, koji se takmiči sa poznatim modelima Erbas A320neo i Boeing 737 MAKS 8.

C919 je obavio svoj prvi let izvan kontinentalne Kine u decembru, leteći za Hong Kong.

Model ARJ21 koristi indonežanska TransNusa Air.

– Vidimo rastući trend gde kupci uključuju opciju C919 u razmatranje svoje flote, rekao je Adam Kauburn iz Alton Aviation Consultancy.

Avijaciona konsultantska kuća IBA predviđa da bi sedam do deset C919 moglo biti isporučeno 2024. godine.

– S obzirom na to da su uskotrupni avioni Erbasa i Boinga A320neo i 737 MAKS rasprodati skoro deceniju unapred, C919 ima snažnu priliku da osvoji tržišni udeo, posebno na domaćem tržištu, rekao je Majk Jomans iz konsultantske kuće za vazduhoplovstvo IBA.

– Neposredni izazovi za COMAC odnose se na proizvodnju kako bi se zadovoljila lokalna potražnja i sertifikacija za prodor na međunarodna tržišta – dodao je Ieomans.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.