Inženjersko čudo na Fruškoj gori: Najduži tunel u Srbiji dobija konture

NOVI SAD – Inženjersko čudo, budući najduži tunel u Srbiji, promeniće način na koji putujemo i sačuvaće Nacionalni park Fruška gora od izduvnih gasova. Radovi na izgradnji tunela, koji je ujedno deo Fruškogorskog koridora, su intenzivni.

Kako teku radovi na prilazima tunelu sa strane Paragova, pogledajte u video portala Vojvodina uživo:

Najduži tunel u Srbiji biće drugačak 3,5 kilometara i prolazeći kroz samo srce planine, spajajući Novi Sad, Rumu, Loznicu i Republiku Srpsku.

Budući tunel imaće zapravo dve cevi u kojima će se nalaziti po dve saobraćajne trake u jednom smeru, dok je širina svake cevi 16 metara.

U tunelu će se na svakih 150 metara nalaziti proširenja u slučaju da se vozilo pokvari, dok će se na svakih 300 metara nalaziti prolazi za evakuaciju. U tunelu će se nalaziti sistem za video nadzor preko kojeg će se voditi računa o bezbednosti iz kontrolnog centra. Takođe, budući tunel će posedovati savremene sisteme za detekciju zagađenja i ventilaciju.

Foto: Vojvodina uživo

Do tunela će sa novosadske strane voditi dva mosta na Dunavu koja su takođe trenutno u izgradnji, koji će Fruškogorski koridor povezati sa međunarodnim autoputem E-75; Beograd-Subotica.

Kada tunel i Fruškogorski koridor budu gotovi, od Novog Sada do Iriga stizaće se za 15 minuta, do Rume za 25, do Sremske Mitrovice za pola sata, a do Šapca za 40 minuta.

Foto: Vojvodina uživo

Pored brzine i skraćenja vremena putovanja, tunel kroz Frušku Goru doneće i brojne benefite u vidu bezbednosti i zaštite životne sredine. Naime, po završetku tunela veliki deo saobraćaja, a pogotovo teretni, biće izmešten sa Iriškog venca, što će smanjiti zagađenje i očuvati Nacionalni park prirode.

Vozači više neće morati da se muče u krivinama. Saobraćaj je do sada bio poroblematičan tokom zimskih meseci i jačih snežnih padavina, kada je saobraćaj bio usporen, a sam prevoj Iriški Venac je često bio i zatvoren.

Plan Republike Srbije je da se do kraja 2026. godine uradi 487 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. To podrazumeva, između ostalog i kompletan Dunavski, Fruškogorski i Moravski koridor, 50 kilometara brze saobraćajnice „Smajli“ koja počinje od Bačkog brega, a završava u Srpskoj Crnji, 26 kilometara auto-puta Beograd – Zrenjanin…

Pročitajte još:

Tagovi:

9 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

A cementara ravna li ravna. Za njih nije nacionalni park.

Fruška gora neće biti sačuvana ako se ne zaustavi Eparhija sremska u nemilosrdnoj seči drveća. Gasovi su mnogo manji problem

A gde će ići izduvni gasovi?

Meni je neprijatno sta vi velicate…brdo i tunel…z ato vreme kinezi naprave 2 mosta preko vode …
Jel nismo malo jadni ?

A meni je neprijatno da ne znaš da Kinezi rade taj tunel kroz Frušku Goru. Jadan li si

Smešni ste

Lako je zakčjučiti koga žulja ovakav projekat.
Znači sam kaže jadan sam.

Autonomsši: Plači mala plači osto sam na Rači,
Eto to vam je ostalo da pevate.

S’obzirom da će se prolaz kroz tunel naplaćivati, a kako je rekao ministar i putarina na „brzoj saobraćajnici“, eto nas koji se tuda svakodnevno vozimo opet u Irigu i polako preko venca.

Hoću reći, džaba ste krečili.

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.