VOJVODINA – Dvogodišnji program „Jačanje konkurentnosti prehrambenih proizvoda Vojvodine“ završen je, a tokom njegovog trajanja proizvođači hrane prošli su kroz obuku o japanskom tržištu i njihovi proizvodi predstavljeni su japanskoj poslovnoj zajednici u Srbiji.
Tokom trajanja programa uspostavljeni su i prvi kontakti sa potencijalnim trgovinskim partnerima iz Japana, saopštila je Razvojna agencija Vojvodine (RAV).
Podseća se da je program počeo u septembru 2021, kada su RAV i sanitarna inspektorka za prehrambenu industriju u Japanu Akiko Terasava obišli kompanije i gazdinstva koja imaju bar jedan gotov proizvod prerade, kao i mikro i mala preduzeća i preduzetnike iz oblasti organskih, zdravih i premijum proizvoda.
Krajnji i najvažniji cilj projekta bio je da kompanije steknu uvid u japansko tržište i započnu izvoz.
Dok RAV kontunirano radi na pronalaženju adekvatnih programa sufinansiranja u obliku subvencija i povoljnih kredita i pomaže im u pronalaženju novih tržišta, japanska konsultantkinja pomagala je proizvođačima da poboljšaju sistem upravljanja kvalitetom u proizvodnji prehrambenih proizvoda i podučavala ih u oblasti primene 5S sistema, navodi se u saopštenju.
Terasava je rekla da je ceo projekat RAV-a odličan i vredan za proizvođače hrane iz Vojvodine i iskazala zadovoljstvo što je bila deo njega.
– Kada je projekat u pitanju, pošto sam saniratna inspektorka u Japanu, moja uloga je bila da ih pripremim na sve što inspektori u Japanu traže, i mislim da kompanije sa kojima sam radila imaju potencijal i nadam se da ću njihove proizvode videti u Japanu – navela je ona.
Deo aktivnosti u okviru tog programa bio je i projekat „Izvoz premijum proizvoda iz Vojvodine u Japan“ (Vojvodina Premium Food to Japan), koji je imao za cilj identifikaciju, obučavanje i predstavljanje premijum prehrambenih proizvođača japanskoj poslovnoj zajednici u Srbiji, te pokretanje trgovinskih odnosa između proizvođača premijum proizvoda i japanskih trgovinskih partnera.
Odabrane kompanije prisustvovale su radionicama o izvozu u Japan, učile o karakteristikama japanskog tržišta, japanskoj poslovnoj etici, ondašnjem tržištu hrane, uvoznim procedurama, procesu karantina za prehrambene proizvode, logistici i osiguranju proizvoda, dizajnu i obeležavanju proizvoda, carinskim procedurama.
Prema rečima savetnice za strane investicije u RAV-u Sande Emini, ovaj projekat je važan, ali za RAV nije završen.
– Izvoz vojvođanskih proizvoda u Japan nosi veliki potencijal, jer može da uvede kvalitetne lokalne proizvode na japansko tržište, koje je veliko, ali i zahtevno. Za nas u RAV-u projekat se nastavlja jer nas u narednom periodu čeka da pronađemo adekvatan sajam hrane u Japanu (verovatno će to biti sajam hrane Fudex u Tokiju), da organizujemo nastup naših firmi na njemu, kao i da nastavimo sa traženjem potencijalnih trgovinskih partnera u Japanu – rekla je Emini.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.