NIŠ – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić objavio je da je na putu za Pirot gde će obići radove na rekonstrukciji i modernizaciji pruge Niš – Dimitrovgrad na deonici Pirot – Sukovo.
“Danas je dobar dan za Srbiju. Obilazimo radove na pruzi Niš – Dimitrovgrad, završavamo pregovore o finansiranju železničke obilaznice oko Niša”, objavio je Vučić na Instagram nalogu buducnostsrbijeav.
On je dodao da Srbija od 1976. – 2012. nije izgradila ni metar nove železnice, a rekonstruisala je ukupno 31 km, dok je posle 2012. izgrađeno 109 km nove pruge i rekonstruisano 840 km železnice.
“Pametnom dosta”, poručio je Vučić.
Radovi na rekonstrukciji međunarodne pruge od Niša do Dimitrovgrada počeli su krajem prošle godine, podizanjem starih šina kod pirotskog sela Staničenje. Reč je o deonici u dužini od 86 kilometara, a rok za završetak radova je 1.276 dana. Izvođač radova je kompanija Trejs, a vrednost radova je oko 170 miliona evra.
U pitanju je jedina deonica na trasi evropskog železničkog Koridora 10 koja nije elektrificirana. Ova pruga izgrađena je 1886. godine. Nije rekonstruisana decenijama, pa su vozovi na pojedinim deonicama išli brzinom do 30 kilometara na sat.
Zamenik gradonačelnika Pirota Miloš Colić rekao je danas Tanjugu da se rekonstrukcija međunarodne pruge Niš-Dimitrovgrad uveliko radi u okolini Pirota i da izvođači obavljaju radove u skladu sa predviđenom dinamikom.
Kako je rekao, strateški je značaj ovog posla za Pirot, jer se očekuje da usledi reafirmacija železnice, ali i da se ova vrsta saobraćaja odvija neuporedivo bezbednije nego što je to sada slučaj.
“Veliko nam je zadovoljstvo da posle putnog Koridora 10 imamo i rekonstrukciju železničkog koridora, što je od velikog značaja za privredu, ali i za ceo ovaj deo Srbije. Ono što smo mi kao lokalna samouprava sa Ministarstvom građevinarstva dogovorili jeste da se posebno vodi računa na to da pruga bude sigurnija. Počev od naselja Radin Do, kroz koje prolazi međunarodna pruga, propust će biti širi i bezbedniji, imaćemo dva pothodnika kod Železničke stanice, a zatim i most od 15 metara na ulazu u naselje Đeram”, rekao je Colić.
Istakao je da će u urbanim delovima pruga biti zvučno izolovana, a pružni prelazi mnogo bezbedniji.
Veoma zahtevni radovi na rekonstrukciji pruge odvijaju se tako što se naizmenično prekida saobraćaj.
“Veoma smo zadovoljni dinamikom kojom se ova pruga rekonstruiše i očekujemo da železnički saobraćaj, i putnički i teretni, kada ovaj posao bude završen, bude neuporedivo kvalitetniji”, kazao je Colić.
Međunarodna pruga od Niša ka Sofiji bila je u veoma lošem stanju, a na pojedinim deonicama godinama unazad kompozicije teretnjaka kretale su se redukovanom brzinom, svega tridesetak kilometara na sat.
Upravo zbog dotrajale pruge, krajem 2022. godine nedaleko od Pirota desio se i akcident kada su se izvrnuli vagoni koji su prevozili amonijak, pa je došlo i do curenja amonijaka.
Kada ova investicija bude završena, kompletan železnički saobraćaj odvijaće se neuporedivo bezbednije.
Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije ranije je rekao da ovaj projekat, osim rekonstrukcije pruge od Sićeva do Dimitrovgrada, podrazumeva i izgradnju pružne obilaznice oko Niša u dužini od oko 22 kilometra.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.