SRBIJA – “Za 23 godine, Milošević plus DOS, urađeno je samo parče Novi Sad-Subotica. Ništa više od auto-puteva. Ako ima neko ko zna, nek mi ukaže”, rekao je predsednik Vučić na godišnjoj konferenciji za novinare i izazvao veliki broj komentara.
A, koliko je zapravo izgrađeno saobraćajne infrastrukture Srbiji u poslednjih 11 godina, koliko se trenutno gradi i šta je sve u planu da se započne do kraja ove godine, pogledajte u video prilogu Vojvodina uživo.
Na godišnjoj konferenciji predsednik je nabrojao šta je sve urađeno, šta se gradi ili je u planu: – Mi sada do kraja godine završavamo deonicu do Požege. Samo ove godine će biti završeno Surčin -Novi Beograd, za nekih dva i po meseca. Potom otvaramo Niš – Merošina deonicu, 5.5 kilometara, pa idemo ka Prokuplju. Onda deonicu auto-puta do Kruševca. Otvaramo deonicu Ruma-Šabac, 23 kilometra, za svega sedam meseci. Nema više prolaska kroz Jarak, Platičevo i druga mesta. Do kraja 2024. završavamo Kuzmin – Sremska Rača. Onda Pakovraća-Požega, sa najdužim tunelima Munjino brdo i Laz, na toj deonici, završavamo do kraja godine. Obilaznica oko Beograda se završava za nekih 4-5 meseci, do Bubanj potoka – rekao je predsednik.
– Radimo dalje ka Dugoj Poljani, Sjenici, ka Crnoj Gori. Završili smo ipsilon krak prema Kelebiji. Očekujem da do juna potpišemo ugovor za Sombor – Kikinda – Nakovo, “smajli” kako ga zovemo. To je magistrala koja će spojiti gotovo celu Vojvodinu. Ostaje dalji rad i brzi završetak obilaznice oko Svilajnca, sa dva mosta. Odlično radi Behtel-Enka. Onda Vožd Karađorđe, koji ide iz Mladenovca ka Aranđelovcu, pa preko Topole i Rače za Despotovac i dalje ka Boru – kazao je Vučić.
Treba napomenuti da pored svih saobraćajnica koje su sagrađene, u izgradnji ili u planu, Srbija gradi i najsavremenije pruge. Tako je prošle godine završena deonica brze pruge od Beograda do Novog Sada koja je do sada prevezla 1,3 miliona putnika, a imala je popunjenost 80 odsto.
Radi se deonica brze pruge Novi Sad – Subotica i Stalać – Đunis.
– Ove godine kreće i Niš-Dimitrovgrad, puna modernizacija pruge, gde će vozovi ići najmanje 120 kilometara na čas, kao i završetak deonice Niš-Brestovac, rakao je Vučić na godišnjoj konferenciji.
Tokom obilaska deonice puta Novi Beograd – Surčin, predsednik Vučić je odgovarajući na pitanje novinara, po kojoj računici je on za 11 godina izgradio više puteva nego Tito, Milošević i DOS za 70 godina kada po zvaničnom izveštaju Puteva Srbije stoji da je krajem 2011. godine u Srbiji bilo 687 kilometara puteva, predsednik je odgovorio: – Tih 687 kilometara je bilo sa putevima u izgradnji. Da izračunamo – imate Beograd – Šid 224 kilometara do Niša, nešto manje od 20 kilometara ka jugu, imali smo Beograd – Novi Sad 80 kilometara, imali smo urađenih 110 kilometara Novi Sad – Horgoš, to je sve što su Milošević i DOS uradili, to je 550, ne može da bude 687 nikako sem ako nisu govorili o onome što je u izgradnji”, kazao je Vučić.
Vučić je tada podsetio šta je do sada urađeno oko Pančeva, plus obilaznica oko Beograda negde oko 30 kilometara, do Čačka, do Pakovraća 130 kilometara, do Kragujevca 20 kilometara, Niš – Dimitrovgrad oko 90 kilometara, još 50 prema Preševu, otvaraju se Makrešani, što je još 25 kilometara.
– Više od 335 kilometara je ono što je već urađeno od 2012., a ovo što radimo u ovom trenutku je više od 500 kilometara. E sada da vidimo koliko će ove godine biti završeno tako da je mrtva trka”, kazao je predsednik.
Dodaje da je ponosan na to što je za 10, 11 godina toliko urađeno i to sa nasleđenom praznom kasom, galopirajućim javnim dugom, migratornom krizom, dvostrukom korona krizom, sa ratom u Ukrajinom, velikim poplavama.
A pogled na listu puteva koji su urađeni, trenutno u izgradnji ili su planirani izgleda ovako:
1. Auto-put kroz Grdeličku klisuru, južni krak Koridora 10
2. Auto-put Niš-granica sa Bugarskom, istočni krak Koridora 10
3. Auto-put Miloš Veliki Surčin-Obrenovac-Čačak
7. Auto-put Beograd-Sarajevo
8. Auto-put Preljina-Požega
9. Auto-put Požega-Boljare
10. Auto-put Vožd Karađorđe
11. Brza saobraćajnica Valjevo – auto-put Miloš Veliki
12. Fruškogorski koridor, brza saobraćajnica Novi Sad-Ruma
14. Brza saobraćajnica Šabac-Loznica
16. Brza saobraćajnica Paraćin-Negotin
17. Brza saobraćajnica Golubac-Brza Palanka
18. Brza saobraćajnica Kladovo-Negotin
19. Brza saobraćajnica Kragujevac-Batočina
20. Brza saobraćajnica Sombor-Kikinda
21. Vojvođansko “П” – auto-put Novi Sad-Zrenjanin-Borča-Beograd
22. Ipsilon krak kod Subotice
23. Brza saobraćajnica – Požarevačka petlja – Golubac
24. Šumadijski koridor
25. Brza saobraćajnica – Kraljevo-Ušće-Raška-Novi Pazar
26. Autoput Pančevo – granica sa Rumunijom
27. Brza saobraćajnica – Ostružnica-Obrenovac
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.