Prodaja u ovoj kategoriji porasla je za 8,2 odsto na godišnjem nivou
Votka, stereotipno nacionalno piće u Rusiji, počinje da gubi u domaćoj prodaji u odnosu na alternative sa nižim procentom alkohola, pokazuju nedavno objavljeni podaci.
Prodaja u ovoj kategoriji porasla je za 8,2 odsto na godišnjem nivou, u poređenju sa samo 1,6 odsto rasta kod votke.
Međutim, votka je i dalje nadmašila konkurente u pogledu ukupnog obima prodaje. Od januara do marta prodato je ukupno 18,37 miliona dekalitara votke, u poređenju sa 4,59 miliona dekalitara niskoalkoholnih pića.Najveći rast zabeležen je u kategoriji pića koja uključuje viski i džin, gde je prodaja porasla za 18,8 odsto na 3,3 miliona dekalitara. Prodaja u kategoriji ‘konjaci’ porasla je za 9,6 odsto na 3,5 miliona dekalitara.
Vino ostaje jedan od najpopularnijih alkoholnih proizvoda u Rusiji, sa 13,25 miliona dekalitara kupljenih u prvom kvartalu.
Sveukupno, prodaja alkoholnih pića jačeg od piva porasla je za 5,4 odsto u prvom kvartalu na godišnjem nivou, dostigavši više od 56 miliona dekalitara.
Prema mišljenju stručnjaka za industriju Pavela Šapkina, rast ukupnih obima nije u potpunosti rezultat povećane potrošnje.
On je za “Rusku gazetu” rekao da je porast uglavnom posledica suzbijanja ilegalne proizvodnje i prodaje žestokih pića, kao i promene turističkih navika Rusa. Kako sada više odlaze na odmor u zemlji, više kupuju i konzumiraju domaće, ono što su nekada konzumirali u inostranstvu.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.