Vodimo vas u Ferrari fabriku za proizvodnju prvih električnih superautomobila

ferrari

Ferrari NV se približava svom prvom potpuno električnom superautomobilu, otkrivajući novu fabriku u Italiji u kojoj će brend proizvoditi sledeću generaciju svojih traženih vozila prema pisanju Bloomberg Adria.

Lokacija u Maranelu, izgrađena u poslednjih nekoliko godina i zaštićena od pogleda javnosti, napraviće Ferrarijev prvi EV od kraja 2025. godine, zajedno sa hibridnim modelima i automobilima sa pogonom na motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

Sa sjajnim belim robotima koji pomažu radnicima obučenim u crvene kombinezone, objekat od 200 miliona evra predstavlja sledeće poglavlje za proizvođača čiji se proizvodni kapaciteti godinama po pravilu rasprodaju, generišući najveće marže u industriji.

koji radi na smanjenju emisije štetnih gasova baš kada se potražnja za električnim vozilima hladi. Vigna se obavezao da će nastaviti sa elektrifikacijom, držeći se automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u godinama koje dolaze. To je delikatan balans za proizvođača automobila, jer su mlađi kupci skloni električnoj energiji, ali mnogi etablirani klijenti ne žele da odustanu od moćnog zvuka Ferrarijevog motora.

Mario Cucinella, arhitekta, desno, Benedetto Vigna, levo, i John Elkann, u fabrici u Maranelu/Bloomberg Mercury
 

„Verujemo da ne postoji jedinstveno rešenje za buduće automobilske pogone“, rekao je glavni izvršni direktor Benedetto Vigna novinarima u petak u Maranelu. „Naša strategija je da nastavimo da ulažemo u sva tri.”

Nova fabrika se ne bavi povećanjem proizvodnje Ferrarija, već efikasnijom proizvodnjom. Stavljajući sve proizvodne procese pod jedan krov — od izgradnje električnih osovina i pakovanja baterija do sklapanja finalnih vozila — Ferrari ima za cilj da zaštiti ekskluzivnost svojih automobila, dok istovremeno ostvaruje veći profit od njihove proizvodnje.

Prošle godine, Ferrari je isporučio 13.663 vozila, što je samo delić od oko 320.000 prodatih od strane Porsche AG.

Bivši izvršni direktor u proizvođaču čipova STMicroelectronics NV, Vigna je počeo da oblikuje Ferrarijevu električnu tranziciju ubrzo nakon što se pridružio kompaniji pre skoro tri godine. Smatralo se da je kompanija kasnila sa tranzicijom — Porsche nudi svoj Taican EV od 2019. — ali oprezan pristup bi se mogao isplatiti: kako se prodaja EV u Evropi usporava, kompanije uključujući Stellantis NV i Volkswagen AG smanjuju ili refokusiraju svoje EV projekte, dok je Mercedes-Benz Group AG obećao da će prodavati tradicionalne automobile duže nego što se očekivalo.

Govoreći u intervjuu za Bloomberg Televiziju, Vigna je odbio da komentariše koliko će koštati novi potpuno električni superautomobil, rekavši da će kompanija otkriti informacije o cenama samo mesec dana pre nego što automobil bude pušten u prodaju.

Zauzimajući površinu od oko šest fudbalskih terena severno od svog istorijskog sedišta, novi objekat ima ergonomske radne stanice, prostore za hlađenje i krov sa više od 3.000 solarnih panela. Ferrari je u poslednje dve godine obučavao svoje radnike za nove linije, učeći ih hemiji i veštinama sastavljanja baterija.

Radnik na proizvodnoj liniji u Maranelu/Bloomberg Mercury
Glavni proizvodni prostor blista u beloj boji, sa crvenim dodirima zaštitnog znaka brenda na stepenicama i stubovima. Noću, fasadna svetla čine da fabrika sija kao fenjer.

Nova fabrika „će nam garantovati povećanu fleksibilnost u celoj našoj proizvodnoj liniji“, rekao je Vigna. „Naš etos će ostati isti: kvalitet prihoda iznad kvantiteta.”

Pročitajte još:

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.