Više od polovine vlasnika električnih vozila pri idućoj kupovini bira auto na fosilna goriva
Iznenađujući podaci studije koju je sproveo SP Global ukazuju da vlasnici električnih automobila nisu strogo vezani za elektromobilnost. Naime, SP Global ističe da bi lako mogli reći da “3 od 4 domaćinstva s električnim vozilom bira isto i pri idućoj kupovini“, ali kad iz jednačine maknemo Teslu koji nudi samo električne modele, stvari su kudikamo drugačije.
Tako, ako se Tesla makne iz rezultata, ispada da u prvoj polovini ove godine tek 52.1% domaćinstava u Americi ostaje verno električnoj energiji kao pokretaču njihovih automobila. “Proizvođači troše ogromne količine novca na razvoj električnih vozila”, rekao je Tom Libby, pomoćnik direktora za rešenja vernosti i industrijske analize u S&P Global Mobility. “Dakle, poslednje što žele je da se vlasnik električnog vozila vrati na vozila na fosilna goriva.”
Kako navodi Index.hr, pad lojalnosti se može pripisati smanjenju otvorenosti za kupovinu električnih vozila. Nedavno istraživanje potrošača koje je sproveo S&P Global Mobility pokazuje da je razmatranje kupovine električnog vozila s visokih 81% u 2021. palo na 52%. Cene, infrastruktura i domet su tri glavna razloga zbog kojih potrošači ne kupuju električno vozilo. Hibridno vozilo, pa i klasično pogonjen auto, tu mnogi vide kao rešenje.
Najviše su lojalna domaćinstva koja voze Nissan. 63.2% njih će opet kupiti neki električni auto. Idući na redu su vlasnici Chevroleta kojih će 60.6% opet kupiti električni auto. Ako međutim gledamo modele, podaci su dosta loši. Tako će 37.3% vlasnika Ford Mustanga Mach-E opet kupiti električni auto, a 45.8 posto se odlučiti za benzinca, i to veliki SUV ili kamionet.
Pomenimo još jednu posebnost. Vlasnici Nissana Leaf su za idući električni auto najčešće birali Tesla Model Y (14.3%), a njih 12.4% kupilo je opet Leaf.
Vlasnici luksuznih električnih automobila su lojalniji
Vlasnici luksuznih električnih automobila su osetno lojalniji. Stopa lojalnosti u luksuznom segmentu ostala je dosledno iznad 70%. Naravno, i ovde je Tesla glavni generator zadovoljstva i lojalnosti.
Ipak, ako izuzmemo BMW, sve luksuzne marke beleže rast lojalnosti vlasnika električnih vozila s najvećim skokom kod Mercedesa. Kod Mercedesa 56.6% se sada opredjeljuje za električni auto, dok je njihov udeeo tri godine ranije bio na nivou od tek 24.3%.
Studija definitivno ukazuje da postoji deo vlasnika električnih vozila koji se vraćaju klasičnim pogonima, ali ne otkriva uzrok. Da li su u potrazi samo za vozilom drugačijih karakteristika ili su nezadovoljni električnim pogonom, ostaje otvoreno pitanje.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.