Prema predlogu Zakona o budžetu za 2023. godinu, njihovi infrastrukturni poduhvati planirani su na 200 milijardi dinara. Najviše novca, četvrtina tog iznosa, trebalo bi da se uloži u izgradnju deonice Moravskog koridora Pojate – Preljina. Reč je o 50,6 milijardi dinara. Državna kasa na sve kapitalne projekte planira da potroši oko 427 milijardi dinara.
Drugi po vrednosti plan Ministarstva saobraćaja je rekonstrukcija mađarsko-srpske železnice. Sledeće godine bi u produžetak brze pruge trebalo da se uloži 25 milijardi dinara. Nastavak radova na auto-putu “Miloš Veliki” trebalo bi da odnese oko 19,3 milijarde dinara. Reč je o deonici Preljina – Požega.
Za izgradnju saobraćajnice Šabac – Loznica nadležni su odvojili 13,3 milijarde dinara. Skoro isto toliko novca je odvojeno i za Projekat izgradnje komunalne, kanalizacione infrastrukture i infrastrukture za odlaganje komunalnog čvrstog otpada u Srbiji.
Izgradnja beogradske obilaznice na deo od mosta preko reke Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, a reč je o sektorima 4, 5 i 6, koštaće dogodine 11,2 milijarde dinara. U planu Ministarstva saobraćaja, i to sa 10,6 milijardi dinara, upisana je i brza saobraćajnica Novi Sad – Ruma. Brza saobraćajnica od petlje Požarevac do Golupca će se raditi do iznosa od 9,3 milijarde dinara. Nastavlja se i projekat auto-puta Beograd – Sarajevo. Naredne godine će se u ovaj poduhvat uložiti nepunih devet milijardi dinara.
Spisak kapitalnih saobraćajnih i infrastrukturnih projketa je podugačak. Tu je i izgradnja brze saobraćajnice od Iverka do Lajkovca. Za to su planirane 5,4 milijarde dinara. Izgradnja novog mosta preko reke Save u Beogradu će sledeće godine budžet koštati 4,4 milijarde dinara. Skoro identičan iznos je planiran i za rekonstrukciju železničke pruge Niš – Dimitrovgrad.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.