Najveća japanska železnička kompanija East Japan Railway počeće u martu test vožnju prvog voza na vodonik, u okviru nastojanja te zemlje da do 2050. postane ugljenično neutralna.
Razvoj voza Hybari koštao je oko 35 mil USD, a može da pređe razdaljinu do 140 kilometara pri maksimalnoj brzini od 100 km/h sa jednim punjenjem vodonika, izveštava Bloomberg.
Železnička kompanija, koja je razvila voz u partnerstvu sa Toyota-om i Hitachi-em, planira da zameni svoju dizel flotu lokomotivama Hybari i da ih ponudi na izvoznim tržištima. Komercijalne usluge novog voza trebalo bi da počnu 2030. godine.
Japan je proizveo vodonično gorivo kao glavni izvor čiste energije za dostizanje neto nulte emisije štetnih gasova.
Vlada je saopštila da ima za cilj da poveća potrošnju vodonika na 20 miliona tona do 2050. godine, a energetske kompanije, kao što su Iwatani korporacija i Kawasaki Heavy Industries, pokušavaju da izgrade lance snabdevanja vodonikom kako bi snizile njegovu cenu.
Evropa je bila pionir sa vozovima na vodonik, pri čemu je Nemačka 2018. uvela prvi takav voz na svetu koji je proizvela kompanija Alstom. Takođe, Siemens i Deutsche Bahn rade na razvoju novih regionalnih vozova s pogonom na vodonik i specijalnih stanica za gorivo, čije će testiranje, kako se najavljuje, početi 2024. godine.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.