Da li se vodonik i dalje smatra realnom opcijom za automobilsko pogonsko gorivo

Što se proizvođača automobila tiče, sve je tiho, samo će BMW sledeće godine proceniti da li će predstaviti serisjki model iX5 Hydrogen i početi sa njegovom proizvodnjom.

Zajedno sa električnom energijom, na vodonik se dugo gledalo kao na alternativu benzinu i dizelu, kada je reč o pogonskom gorivu automobila. Ali izgleda da vodonik polako ispada iz trke.

Neki proizvođači automobila koji su imali velike planove sa vodonikom više ga i ne pominju, a energetski gigant British Petroleum (BP) sada je objavio da ovaj gas ne vidi kao relevantnu zamenu za benzinska i dizel vozila u periodu do 2050. godine.

Prema BP-u, više od 70 odsto automobila u svetu će do sredine 21. veka bilo električno. Ostatak će se i dalje prvenstveno snabdevati naftnim derivatima, sa manjim procentom biogoriva i prirodnog gasa.

Najave su interesantne jer je BP jedan od najvećih investitora u biznisu sa vodonikom. Do 2030. grupa želi da proizvodi 500.000 do 700.000 tona zelenog vodonika godišnje, ali prvenstveno cilja na procese koje je teško elektrifikovati, na primer, u hemijskoj industriji i industriji čelika, ili rafinerijama nafte.

BP vidi vodonik u pomorstvu i vazdušnom saobraćaju, kao i u teškom teretnom drumskom saobraćaju.

Što se proizvođača automobila tiče, sve je tiho, samo će BMW sledeće godine proceniti da li će predstaviti serisjki model iX5 Hydrogen i početi sa njegovom proizvodnjom.

Treba spomenuti i da Toyota i Hyundai već imaju po jedan produkcijski model na vodonik.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.