Tržište električnih automobila raste, ali EV i dalje bira tek svaki deseti kupac

Sličnosti u dizajnu između električnih vozila i vozila s unutrašnjim sagorevanjem pomažu u otvaranju tržišta većem broju kupaca

Godinama su električna vozila bila izbor pojedinaca, a sami automobili su grupisani zajedno zbog svog izvora energije i posmatrani kao posebna kategorija sasvim odvojena od vozila s unutrašnjim sagorevanjem. Kako u SAD tako i u Evropi.

Ali ne više. Do kraja ove godine električna vozila biće dostupna kod toliko marki i u toliko sektora tržišta da će više od polovine Amerikanaca koji žele da kupe novi automobil imati dostupnu održivu električnu opciju, a to bi moglo da naraste na 75 posto do 2026. godine, pokazije studija

To je mišljenje J.D. Powera, koji je za Automotive News rekao da sličnosti u dizajnu između električnih vozila i vozila s unutrašnjim sagorevanjem pomažu u otvaranju tržišta većem broju kupaca.

Iako su mnogi rani električni automobili poput originalnog Nissana Leafa i BMW-a i3 privlačili vozače koji su želeli da se istaknu i možda pokažu svoje ekološku svest, nekonvencionalni stil je takođe mnoge odbio, navodi Jutarnji.hr.

A električna vozila više nisu ograničena na nekoliko marki. U poređenju s situacijom pre deset godina, pa čak i pre pet godina, dostupnost opcije električne energije je porasla silovito, što znači da će vozači koji su generacijama verni jednoj marki verovatno moći da pređu na električnu energiju bez potrebe za promenom svoje vernosti.

Ali J.D. Power kaže da je drugi veliki faktor ipak nešto pristupačnija cena električnih vozila. Podaci J.D.-a pokazuju da su pre tri meseca vozači tražili plaćanje premije od 31 posto da bi odabrali EV umesto vozila s unutrašnjim sagorevanjem, ali taj procenat je sada pao na 24 posto.

Telsa je srezao cene svojih električnih vozila, a i Ford za Mustang Mach-E početkom ove godine. Cena nekih EV-ova je dodatno smanjena državnim podsticajima i Zakonom o smanjenju inflacije Bajdenove administracije, koji nudi poreskne olakšice do 7500 dolara (6900 evra).

Ali samo zato što ti kupci mogu da pređu na električnu energiju, ne znači da i hoće. J D. Power predviđa da će, dok će više od polovine kupaca novih automobila do kraja ove godine imati dostupnu održivu EV opciju, samo jedan od 10 izabrati potpuno električni automobil.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.