Trasa novog pešačko-biciklističkog mosta – gde će početi most, gde tunel a gde će se nalaziti izlaz? (FOTO)

pocetak-mosta-233
NOVI SAD – Novi pešačko-biciklistički most koji će se ove godine graditi u Novom Sadu jedinstven je iz više razloga.

Osim toga što će ovo biti prvi most u Novom Sadu namenjen isključivo biciklistima i pešacima, na kraju mosta uslediće ulazak u tunel direktno ispod Petrovaradinske tvrđave.

pesacki-most-pocetak--scaled
Foto: Gradske info

Tunel će voditi do lifta i stepeništa, kojima će moći da se dođe do platoa tvrđave.

Početak mosta

Most počinje kod krivine gde Bulevar cara Lazara postaje Kej žrtava racije. Prilaz mostu biće napravljen po modelu dva uvijena kraka, kako bi nagib uspona ostao niži zbog biciklista i pešaka kojima je most namenjen.

Konstrukcija samog mosta biće čelična, staza za pešake široka 6 metara biće od drveta, a biciklistička staza široka 3 metra biće od tartana. Ograde će biti staklene, a sam most biće delimično pokriven.

Most se gradi na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa i biće dugačak oko 450 metara.

Kraj mosta i ulazak u tunel

Most će preći Dunav i na petrovaradinskoj obali prolaziće iznad Kameničkog puta, gde se i završava, tačno kod današnjeg penjališta i nekadašnjeg železničkog tunela.

pesacki-most-tunel
Foto: Gradske info

Upravo taj železnički tunel biće potpuno renoviran i preuređen, a u njemu će biti prostor za izložbeno-promotivne postavke o samoj Petrovaradinskoj tvrđavi.

On će voditi do lifta i stepeništa koji će voditi do platoa Petrovaradinske tvrđave, tačnije, današnje zelene površine koja se nalazi sa leve strane odmah nakon izlaska iz tunela pri dolasku na samu tvrđavu.

Gde će most biti na obalama Dunava, kao i gde će početi tunel, a gde biti lift i stepenište do platoa Petrovaradinske tvrđave preciznije možete videti na mapi ispod.

maps
Foto: Gradske info

Pre samog mosta, u ranijem delu Bulevara cara Lazara radiće se i novi „turbo“ kružni tok.

U pitanju je raskrsnica upravo Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice. U centru kružnog toka planiran je i spomenik Nikoli Tesli visok 10 metara.

turbo-kruzni-tok-lokacija
Foto: Gradske info
turbo-kruzni-tok-2
Foto: Gradske info

Ovaj projekat vredi oko 300 miliona dinara, rok za njegov završetak je 9 meseci od početka radova, a kako funkcioniše „turbo“ kružni tok i koje su njegove prednosti pogledajte na ovom linku.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.