Radomir Putnik se posle 32 godine vratio u Vršac: Otvorena kamerna scena „Kibicfenster kod Sterije“

VRŠAC – Vršačko Narodno pozorište „Sterija“ Svetski dan pozorišta obeležilo je otvaranjem nove kamerne scene čiji je naziv „Kibicfenster kod Sterije“, a potom je izvedena premijera predstave „Poslednji trenuci kralja Aleksandra i kraljice Drage“ po tekstu Radomira Putnika, u režiji Snežane Udicki.

Kamerna scena „Kibicfenster kod Sterije“ otvorena je uz poruku nobelovca Juna Fosea, koji je pozvao na mir i umetničko stvaranje. Simboličnim presecanjem vrpce, u ime Grada Vršca, scenu su otvorili dr Trajan Kačina član Gradskog veća za kulturu i direktor NP „Sterija“ Ivan Đorđević.

Kačina je u govoru trenutak otvaranja nove pozorišne scene opisao kao događaj od velike važnosti za pozorište i kulturni život grada, zahvalivši se svima koji su doprineli tom uspehu, direktoru pozorišta, koji je imao viziju i predanost za ovakav projekat, sponzorima koji su pomogli njegovu realizaciju, pozorišnim umetnicima koji su za tu priliku sa puno ljubavi radili na novoj premijeri i naravno publici, bez koje pozorište ne postoji i koja je, na najlepši način, popunivši novu pozorišnu salu do poslednjeg mesta, ponovo pokazala poverenje i podršku vršačkom teatru.

„Realizacija ovog projekta je još jedan dokaz da je u Vršcu kulturni život, a naročito pozorišni, konstantno u fokusu interesovanja, napretka i investicija. Kada je u pitanju NP „Sterija“, na inicijativu sadašnjeg sastava lokalne samouprave i uz pomoć Ministarstva kulture, Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i naravno Grada Vršca, najpre je u vrednosti od 11.2 miliona dinara renovirana velika scena, da bi pre dve godine opremili pozorište najmodernijom audio-vizuelnom opremom u vrednosti od 32.6 miliona, dok se u projekat rekonstrukcije krova, koji je trenutno u toku, ulaže se 9.6 miliona“, rekao je dr Kačina i dodao da će predstavnici lokalne samouprave nastaviti da vode politiku napretka u svakoj sferi, a naročito u kulturi je je Vršac pre svega grad kulture.

Nakon svečanog otvaranja scene usledila je premijera čuvene drame Radomira Putnika, jednog od najplodnijih srpskih dramaturga i teatrologa, koji je deo svog života i obrazovanja proveo u Vršcu i svojim nesebičnim predanim radom u oblasti pozorišne umetnosti, kao jedan od najznamenitijih živih stvaralaca, ostao zauvek vezan za Sterijin grad i grad svoje mladosti.

Iako je najveći deo profesionalnog života i rada proveo u Beogradu, gde je u Narodnom pzorištu bio direktor drame, a na Televiziji Beograd urednik dramskog programa, Vršcu se uvek vraćao i sa posebnom pažnjom pomagao njegovom kulturnom razvitku.

Grad Vršac mu se, za taj doprinos, 2017. godine odužio dodelom Nagrade za životno delo, dok mu je Narodno pozorište „Sterija“, u repertoarskom smislu, ponovo otvorilo vrata posle 32 godine.

Vršačkoj pozorišnoj publici prvi put se predstavio delom Traktat o kafici, 1972. dok je drama za decu „Baca Ica i njegova Mica“, bilo postavljeno 1982. godine. Poslednji put se na repertoaru Narodnog pozorišta „Sterija“ našao 1992. godine, kada je Milovan Novčić postavio njegovu dramu Klimakterijum.

Sada, na poziv NP „Sterija“, da se nekom njegovom dramom otvori novi prostor u okviru vršačke pozorišne zgrade, ponudio je svoju dramu „Poslednji trenuci kralja Aleksandra i kraljice Drage“.

Prostor koji je ove pozorišne sezone postao nova kamerna scena, nalazi se na samom ulazu u Narodno pozorište „Sterija“, desno od biletarnice. U prethodnim decenijama bio je iznajmljivan i kao knjižara, a prvi put kao pozorišni prostor otvoren je u sezoni 1980/81. pod nazivom „Kibicfenster teatar“, kada je upravnik bio Dragomir Jerković. „Kibicfenster teatar“ otvoren je 9. novembra 1980. godine, u vreme kada su počeli „Sterijini dani“, a na otvaranju su nastupili vršački glumci Tomislav i Radmila Pejčić, Milan Bursać, Bojana Malkanović Udicki i Nikola Simijanović. Rada Đuričin, kao gošća iz Beograda, za tu priliku izvela je monodramu „Strah od letenja“ Erike Jong.

Otvaranjem ovog pozorišnog prostora, Narodno pozorište „Sterija“ dobilo je, pored Velike scene u baroknoj sali, Male scene „Tomislav Pejčić“ i treću scenu, sa 50 mesta, koja će kao multifunkcionalna, pogodna za različite događaje i pozorišna praktična istraživanja u oblasti kamernog, ambijentalnog, inkluzivnog, interaktivnog pozorišnog izraza i za mnoge druge pristupe u kojima je odnos između publike i izvođača smešten u bliskiji kontekst, koji na taj način otvara mogućnosti za intenzivnije i izražajnije doživljaje i iskustva kako glumaca, tako i gledalaca.

Svetski Dan pozorišta obeležava se svakog 27. marta na inicijativu Međunarodnog pozorišnog instituta od 1961. godine. Na taj dan u svetu nacionalni centri Međunarodnog pozorišnog instituta i čitava međunarodna pozorišna zajednica organizuje pozorišne manifestacije, od kojih je najvažnija tradicionalna međunarodna poruka koju, na poziv ITI-ja, piše pozorišna ličnost svetskog ugleda.

Ove godine poruku je upitio Jun Fose (1959), norveški dramski pisac, a naslov njegovog teksta bio je „Umetnost je mir“. On je u svojoj poruci pričao o moćnom potencijalu umetnosti da uvažava različitosti svih vrsta koje postoje među ljudima – od boje kože, preko religije, do ideologije i političkog opredeljenja, apelujući da umetnost te razlike treba i može da pobedi, uništi i ljude ujedini kroz mir.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.