Rađa se novi železnički most kod Novog Sada

NOVI SAD – Novi železnički most postavlja se na deonici buduće brze pruge Novi Sad- Subotica.  

Ekipa portala Vojvodina uživo je bila na terenu i snimila dinamiku radova na budućem železničkom mostu:

Novi železnički most preko kanala Dunav – Tisa – Dunav predstavlja ključni deo izgradnje brze pruge, a njegovim postavljanjem zamenjen je stari jednokolosečni most. Deonica pruge od Novog Sada do Subotice, koja se proteže na 108,2 kilometra, obuhvata izgradnju dva koloseka do granice sa Mađarskom kod Kelebije, uz rekonstrukciju devet železničkih stanica. Dodatno, planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Foto: Vojvodina uživo

Radnici vredno rade u tri smene, kako bi osigurali nesmetan tok ovog važnog infrastrukturnog projekta. Više od 60 kilometara šina već je postavljeno na deonici pruge od Novog Sada do Subotice.

Radovi su kompletno završeni na donjem stroju – pripremi terena, a sada se fokusira na izgradnju galerija, čeličnih mostova, podvožnjaka, stanica i instalacija.

Dnevno se postavlja između 1.000 i 1.250 metara šina, a ukupno će biti postavljeno 287 skretnica. Trenutno je ugrađeno 120 skretnica, a iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navode da je završeno otprilike 30% celokupne kilometraže pruge.

Foto: Vojvodina uživo

Obnova železničke infrastrukture započela je u septembru 2021. godine, a prva faza radova, koja obuhvata deonicu Beograd – Novi Sad, uspešno je završena, čime je omogućeno otvaranje pruge 19. marta.

Kineski konzorcijum „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“ preuzeli su odgovornost za izvođenje radova, s ukupnom vrednošću ugovora od 1,16 milijardi dolara.

Paralelno s izgradnjom novog železničkog mosta, radovi na četvrtom i petom novosadskom mostu takođe su u punom jeku. Pruga od Novog Sada do Subotice gradi se u tri smene, a izvođači najavljuju da će biti gotova čak godinu dana pre planiranog roka.

Impresivan je podatak da se broj putnika vozom u Srbiji utrostručio samo dve godine nakon otvaranja pruge Novi Sad–Beograd 2021. godine.

Foto: Vojvodina uživo

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.