Privatne firme održavaće javne površine i selektovati otpad

NOVI SAD – Javno komunalno preduzeće „Čistoća” i ove godine angažuje privatne firme za čišćenje, sakupljanje i selektovanje otpada. Te usluge će, kako je procenjeno, koštati 100 miliona dinara, bez PDV-a, pa će, nakon završetka postupka javne nabavke, upravo na taj iznos biti zaključen ugovor.

Praksa da za takozvane usluge iz delatnosti komunalno preduzeće angažuje privatne firme uvedena je još 2017. godine, a nadležni u gradskoj „Čistoći” svojevremeno su objasnili da su, zbog zabrane zapošljavanja, prinuđeni da preko agencija uposle dodatne radnike. Primera radi, lane je za čišćenje, sakupljanje i selektovanje otpada izdvojeno 50 miliona dinara, bez poreza, a rukovodstvo komunalnog preduzeća posao je tada poverilo grupi ponuđača – Agenciji za privremeno zapošljavanje “Laboris HRS” iz Novog Sada i firmi “Optimum MV-NS”, kao i beogradskoj Agenciji “Work and Care“.

Kao i ranijih godina, „Čistoći” nedostaje radne snage za čišćenje javnih površina i sakupljanje otpada, ručno pranje ulica, čišćenje kontejnera i uklanjanje otpada oko njih, utovar građevinskog šuta, delova odbačenog nameštaja i drugog otpada u kontejnere i kamion. Osim toga, radnici će na Gradskoj deponiji kontrolisati i vrednovati otpad, na koristan i nekoristan, izdvajati staklenu i plastičnu ambalažu, papir, metal i slično, te taj otpad usmeravati na linije za separaciju i presu za baliranje. Objašnjeno je da bi sakupljeni otpad, između ostalog, trebalo razvrstati i radi utvrđivanja morfološkog sastava, iz različitih zona stanovanja.

Izvršioce, alat (metle, lopate…), cisternu za pranje javnih površina i vozača će obezbediti firma s kojom bude zaključen ugovor, s tim da će otpad biti utovaran u kamion gradske „Čistoće”. U tenderskoj dokumentaciji nije precizirano koliko će za koje poslove biti angažovano radnika, već je samo navedeno da je ponuđač dužan da obezbedi najmanje 100 izvršilaca.

Dodatna radna snaga biće angažovana po potrebi, u zavisnosti od obima posla, i to na različitim mestima, radnim danima, vikedom i praznicima. Ekipe će izlaziti na teren nakon dobijanja radnog naloga, u kom će biti definisani mesto i obim usluga. Po obavljenom poslu, „Čistoća” će privatniku isplaćivati zaradu na osnovu toga koliko je vremena utrošeno za obavljanje radnog zadatka, odnosno fakturisanje je po jediničnoj ceni iz ugovora.

Kako se iz tenderske dokumentacije može primetiti, predviđeno je čišćenje oko 280 hektara javnih površina, te sakupljanje otpada (nabadanje alatom) s površine oko 320 hektara. Procenjeno je da će radnici za ručno pranje ulica biti angažovani oko 180 radnih dana, te 90.000 radnih sati za sakupljanje i uklanjanje otpada, uključujući i utovar u kamion, kao i 80.000 radnih sati za selektovanje.

Ponude na tender JKP “Čistoće” podnose se do 18. marta.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.