Predstava „Miorita“ (Ovčica) odigrana u Dolovu

DOLOVO – Predstava „MIORITA (Ovčica)“ u izvođenju Nezavisne pozorišne kompanije „Aueleu“ iz Temišvara gostovala je 4. septembra u velikoj sali Doma kulture Dolovo.

Predstava je bila pantomimska, pod maskama, a tri muzičara – gitarista, basista i bubnjar, muzički su pratili pokrete glumaca na sceni.

Legenda koja se nekada širila među pastirima Transilvanije kroz ovu predstavu doživela je svoju savremenu reinterpretaciju.

Predstavi je prisustvovao i Daniel Magdu, predsednik Nacionalnog Saveta rumunske nacionalne manjine, ujedno i predstavnik Zajednice Rumuna iz Srbije.

 

Detalj iz predstave „Miorita“ odigrane u Dolovu

 

Kontekst u kojem se odvija predstava:

Predstava MIORICA nezavisne pozorište kompanije „Aueleu” (Temišvar) predstavljena je na tri lokacije u Srbiji, kao srodni događaj iz kalendara aktivnosti projekta Pokretna ognjišta (Moving Fireplaces) 2022, koji je deo kulturnog programa Temišvar 2023 – Evropska prestonica kulture. Predstavljanje ove predstave je rezultat partnerstva Udruženja ,,Prin Banat” u prevodu kroz Banat, (organizatora kulturnog projekta Pokretna ognjišta) i Zajednice Rumuna iz Srbije, a ima za cilj jačanje saradnja između dve organizacije i lokalne javnosti, u kontekstu Temišvar prestonia evropske kulture 2023.

 

Predstava Miorita izvedena je u Dolovu

 

O predstavi MIORITA – nezavisne pozorišne kompanije Aualeau iz Temišvara:

Najnovija adaptacija ovog dela izvlači „Mioricu” iz domena popularnih balada i transponuje je na preseku dve umetničke manifestacije: savremene muzike i pozorišta pod maskama.

Okupljajući različite umetnike, od blek metal muzičara – kao što je Sol Faur, bivši član grupe „Negura Bunget”, sadašnji „Dordeduh” – do operskih perkusionista i profesionalnih glumaca iz individualnog pozorišnog udruženja „Aualeu” iz Temišvara, projekat „Miorica” reinterpretira manje poznatu varijantu popularne balade, varijante koja potiče iz banatske oblasti. U ovoj verziji, glavni lik zauzima prilično revolucionaran stav pre nego što bude ubijen, umesto jadikovanja.

Međutim, trenutak pastirske smrti predstavlja vrhunac priče, ali i vezu sa „nevestom sveta“, kroz koju se smrt posmatra kao reintegracija pojedinca u prirodu.

Pozorišni komad bez reči, u kome se priča prenosi kroz tonove električnih intrumenata, Miorica je i muzička kreacija koja spaja orkestarske strukture, džez ritmove i ambijentalne muzičke sekvence, sa ciljem da dočara singularnost mističnog događaja.

Kroz ovaj projekat, gledaoci imaju priliku da dožive specifičnosti arhetipske teme smrti kao spektakularnog opstanka legende koja se nekada širila među pastirima Transilvanije.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.