Pogledajte „fiću“ od 8.000 evra – uz njega ide i račun iz 1979. godine a potpuno je restauriran

NOVI SAD – Jedan „fića“ u blizini Novog Sada, star 44 godine, poseduje nešto što malo koji vlasnik automobila na ovim prostorima ima, a to je račun izdat prilikom kupovine davne 1979. godine.

Iako je danas temerinska, ova Zastava 750 svoje putovanje započela je u Skopju, u „Automakedoniji“, odakle ju je kupio njen prvi vlasnik pre više od četiri decenije.

Motor od 750 kubika, 24 konjske snage i manuelni menjač sa 4 brzine samo su neke od karakteristika ovog legendarnog automobila.

Cena, prava sitnica, svega 50.500 dinara. Naravno, vrednost tadašnjeg i sadašnjeg dinara nisu za poređenje.

Foto: Ustupljene fotografije

Kada se sin kupca iz Raške preselio u Temerin, njegovog „fiću“ spazio je Tibor Gergelj, vlasnik lokalne auto-škole koji je, kako kaže, imao ideju da od ovog legendarnog modela napravi reklamno vozilo.

Za to je bila potrebna restauracija koju, kaže Tibor, ne može da radi baš bilo ko.

„Ja sam našao čoveka u Arilju koji je igrom slučaja prolazio kroz Temerin, pa je naišao i procenio posao i cenu, pogodili smo se i onda sam „fiću“ predao njemu“, priča vlasnik „fiće“ za naš portal.

Foto: Ustupljene fotografije

Proces restauracije trajao je godinu i po dana i koštao je – puno.

Auto je bio kompletno rasklopljen, peskiran, svakom delu je posvećena pažnja, neki su sređeni, a neki su morali biti zamenjeni.

„Kad se ispeskari tek onda se vidi koliko tu posla ima, a kad smo došli dotle, morali smo ići do kraja“, priseća se Tibor i dodaje kako je teško staviti cifru na tako dug proces, s obzirom da se delovi kupuju usputno, a mogu da koštaju od 25 do 150 evra i više.

Delova i preprodavaca ima, iako mogu biti skupi, pa su tako svi potrebni elementi kupljeni u Srbiji, što i ne čudi, s obzirom da su se ovi modeli proizvodili u Kragujevcu.

Foto: PrtSc/polovniautomobili.com

Ipak, kao i u svakoj priči sa automobilima, postoje i oni manje iskreni trgovci koji usporavaju proces restauracije.

„Poručim jedan volan, stigne, nije to to, drugi, treći, nije to to – na slikama izgleda kao jedno, drugo mi pošalju i onda ispadne da je deo koji sam kupio u lošijem stanju od onog koji menjam“, prepričava Tibor.

Ova Zastava 750 može se naći i na oglasima, a prodaje se za 8.200 evra.
Foto: PrtSc/polovniautomobili.com
„Nije mi bio cilj da ga sredim za prodaju, ali kada sam video kako je to dobro urađeno i kako dobro izgleda, onda sam odlučio i da ga stavim na oglas“, priča nam vlasnik, uz priznanje da nije posvećen traženju kupaca, već prodaju automobila drži kao jednu od opcija.

Auto se registruje i redovno vozi, a trenutno na satu ima nešto više od 45.000 pređenih kilometara.

„Ja možda njega nikad neću ni prodati“, kaže Tibor, potpuno otvoren da ovaj legendarni automobil koristi još dugo, jer kako kaže, posle ovakve restauracije „miran je još minimum 20 godina“.

Pročitajte još:

 Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.