Pet mesta na kojima nikada ne bi trebalo telefonirati

Komunikacija nikada nije bila pogodnija nego danas jer smo preko mobilnog telefona su uvek u kontaktu sa prijateljima i porodicom. Međutim, neki ljudi nemaju mere, pa intimne razgovore obavljaju na mestima koji nisu nisu pogodni za takve vrste razgovora.

Osim pozorišta, bioskopa, crkve i bolnice, izdvojili smo pet  uobičajenih mesta na kojima nikako ne bi trebalo da vodite ovakvu komunikaciju a koje su rangirali su stručnjaci, piše „Best lajf“ (Best life).

1. Javni prevoz

Iako je korišćenje telefona za kratke razgovore u javnom prevozu generalno prihvatljivo, važno je da vodite računa o svom okruženju, ili ako je moguće da se suzdržite od razgovora dok ste u prevozu. Glasno govorenje ili dugi lični razgovori mogu narušiti privatnost drugih putnika. Preporučljivo je da razgovori budu kratki i da govorite pažljivo. Temi Klejtor, stručnjak za bonton kaže da mnogi ljudi svoju vožnju vozom ili autobusom vide kao kraj užurbanog dana i često žele da iskoriste ovo vreme za čitanje ili dremku.

„U zatvorenom prostoru, kao što je autobus, teško je prigušiti kakofoničnu salvu buke; na primer, glasni telefonski razgovor. Slušanje tuđeg telefonskog razgovora smeta, uskraćuje drugim putnicima trenutak mira“, smatra Klajtor.

2. Red na kasi 

Nema ničeg dosadnijeg od toga da vas u redu za plaćanje računa, drži neuviđavna i nesvesna osoba. Nikada ne bi trebalo telefonirati u javnom prostoru jer se rizikuje da budete upravo ta osoba.

„Svu svoju pažnju posvetite svojim stvarima i računu, kako bi sledeća osoba u redu bila uslužena. Zatim možete slobodno razgovarati na parkingu na putu do svog vozila“, kaže Lisa Mirza Grots, sertifikovani stručnjak za bonton.

3. Javni toaleti 

Čak i ako je vašem sagovorniku u redu da razgovara sa vama dok ste vi u toaletu, ako to radite u ovom zajedničkom prostoru, drugim ljudima može biti neprijatno. „Najbolje je ovo izbegavati. Ne samo da je ovo kršenje privatnosti, već postoji mogućnost da se pokupe klice i bakterije iz toaleta i prenesu na mobilni uređaj“, upozorava Rajan Hetrik, psiholog i terapeut.

4. Restorani 

Možda ipak nećete dvaput razmisliti o brzom pozivu dok sedite u restoranu, posebno ako još uvek čekate hranu. Ali Klejtor, stručnjak za bonton, kaže da je zapravo „izuzetno nepristojno“ razgovarati telefonom dok večeramo sa drugim ljudima ili smo okruženi ljudima koji jedu.

„Odgovarajući način za rešavanje ove situacije je pre nego što se javite na telefon, izvinite se i udaljite se od stola. Pre nego što započnete razgovor, idite na neku privatniju lokaciju. Ukoliko očekujete poziv i već ste u restoranu, mogli biste reći ‘Očekujem važan poziv i možda ću morati da se udaljim od stola'“, kaže savetnik za bonton Klajtor.

5. Zajednički prostor za rad

Otvoreni prostori za rad su danas mnogo češći nego ranije, Kerolajn Rejdi, stručnjak za radni bonton. Kao rezultat toga, radnici moraju da vode računa o tome kada i gde tačno razgovaraju telefonom.

„Ljudi suviše često primaju pozive, virtuelne i tradicionalne, u ovim prostorima i ometaju druge. Dobar telefonski bonton podrazumeva pažnju i prema svima oko tebe. U najmanju ruku, trebalo bi da pokušate da ograničite glasnost vaših razgovora na respektabilan nivo, ali u idealnom slučaju trebalo bi da pokušate da ne primate pozive“, objašnjava Rejdi.

Trebalo bi zapamtiti da telefon ne mora da bude stalno uključen i na njega se ne mora uvek odmah odgovoriti. Takođe, nužno je na navedenim mestima koristiti funkcije telefona kao što su nečujno zvono, vibracija i govorna pošta kako bi se izbegle situacije kada bi razgovor mogao da smeta drugim osobama.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.