NOVI SAD – Čak 1923. godine, na temeljima futoških i novosadskih vašara, nastao je nadaleko čuveni Novosadski sajam. Gotovo da ne postoji osoba u zemlji ili region u koja nije čula za ovu instituciju koja proslavlja 100 godina postojanja. Sajam kao takav doprinosi razvoju grada, ali i doprinosi razvoju privrede zbog svojih mnogobrojnih aktivnosti.
Naš prihod se multiplikuje u odnosu na Grad Novi sad sedam do 14 puta. Znači, svaki dinar koja zaradi Novosadski sajam, 7 do 14 dinara ostane Gradu, odnosno celokupnoj privredi. Svakako da u velikoj meri utičemo i na turističku ponudu koju rad ima, na njegovu prepoznatljivost. Tu je ta naša kongresna aktivnost veoma značajna, jer je naš Kongresni centar je da od najbolje opremljenih u okruženju, imamo svu logistiku – parking, neophodnu tehniku, fantastičan restoran. Kongresna delatnost u velikoj meri utiče na dolazak stranih posetilaca, stručne javnosti u Novi Sad – istakao je direktor Novosadskog sajma Slobodan Cvetković.
Novosadski sajam može da se pohvali velikim brojem organizovanih događaja, ali i svakako istrajnošću tokom prethodnog perioda koji je bio težak za sve u oblasti sajamske industrije.
-Nije bilo lako vratiti se u biznis posle korone. Imali smo uzlazni trend zaključno sa 2019-om i ozbiljne prihode poredeći sa nekim prethodnim periodom i ozbiljan broj sajamskih dana i događaja koje smo organizovali. Onda se desilo zatišje, godinu dana nismo mogli da uđemo na Sajam. Pretvorio se prvo u bolnicu, posle u vakcinilište. To je bio veliki udar, ali i tu smo bili bistri i budni i napravili smo Expo onlajn. Jedini smo u okruženju napravili onlajn sajam i uspeli smo da ostanemo u komunikaciji s izlagačima i posetiocima i da ostanemo vidljivi, da se komunikacijski kanal ne izgubi – kaže Cvetković.
Zaštitni znak Novosadskog sajma, najstarije sajamske kuće u Srbiji, kao prestižog mesta za prezentaciju razvoja agro- biznisa, svakako je međunarodni poljoprivredni sajam koji će ove godine proslaviti 90 rođendan.
-U sajamskoj industriji članica smo najrefererenije međunarodne udruge sajmova, kao i CEFE. Takođe, participiramo i na drugim sajamskim manifestacijama i događajima. Tražimo mogućnosti kako da prilagodimo nove sajamske ponude novim posetiocima mlađe generacije i njihovim ukusima koji su takvi da sve završavaju onlajn, koristeći IT tehnologije, manje su pokretljivi, a nama je opet cilj da se događaji dešavaju na Novosadskom sajmu, da se tu sretnu ponuda i potražnja i onda je neophodno pratiti svetske trendove – naveo je Cvetković.
U godini sajma posetioce očekuju neke redovne aktivnosti, poput sajma knjiga, obrazovanja, međunarodne izložbe zlatarstva i časovničarstva, kao i sajam turizma, lova i ribolova.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.