Momirović: Najveći broj potrošača u Srbiji kupovinu je obavljao u prodavnicama

BEOGRAD – Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović izjavio je danas, povodom obeležavanja Svetskog dana potrošača, da je važno podizanje svesti građana o njihovim pravima, kao i da podaci o potrošačkim prigovorima za 2023. godinu pokazuju da je prema mestu kupovine najveći broj potrošača obavljao kupovinu u prodajnim objektima, ali da nije zanemarljiv ni broj kupovina „od vrata do vrata“ i na promocijama, gde je primetno uvećanje prigovora.

„S tim u vezi, moramo da usmerimo svoje resurse na posebnu brigu o starijoj populaciji i zaštiti njihovih prava. Radimo zajedno sa udruženjima za zaštitu prava potrošača, koja na regionalnom nivou pružaju pomoć građanima u rešavanju njihovih potrošačkih problema“, rekao je Momirović na događaju posvećenom kupovini van poslovnih prostorija pod sloganom „Predomislili ste se? Odustanite od kupovine“.

Događaj je organizovalo Ministarstvo u saradnji sa Gradskom opštinom Zvezdara, s ciljem da predstavnici vladinog i nevladinog sektora predstave kupovinu van poslovnih prostorija starijoj populaciji i ostalim potrošačima koji proizvode kupuju na ovaj način.

Ministar je tom prilikom istakao da je Ministarstvo iniciralo i vansudsku zaštitu potrošača nametanjem obaveze trgovcima da učestvuju u ovom sporu.

„U poslednjih godinu i po dana imali smo blizu 5.000 postupaka. Brojke pokazuju našu rešenost da na nekoliko nivoa pružimo zaštitu potrošačima u ostvarivanju svojih prava“, poručio je Momirović.

Podsetio je da je ove godine počeo da radi i registar „Ne zovi!“ kojim se potrošači štite od nepoštene poslovne prakse.

„Danas se oko 10.000 građana Srbije upislao u taj registar, što pokazuje da je svest potrošača o zaštiti svojih prava na višem nivou“, rekao je Momirović.

Naglasio je da je Sektor tržišne inspekcije svoje aktivnosti usmerio ka kontroli nepoštene poslovne prakse kod trgovaca koji svoju robu prodaju onlajn, kao i da je počela izrada novog zakona o zaštiti potrošača kojima se odredbe usklađuju sa evropskom praksom.

Momirović je podsetio i da je u ovoj školskoj godini uvedena Zaštita potrošača u nastavni plan i program, kako bi se učenicima jačala svest o njihovim pravima kao potrošačima.

Predsednik Gradske opštine Zvezdara Vladan Jeremić izjavio je da država ima obavezu da obezbedi efektivnu zaštitu potrošača.

„Mi se u Gradskoj opštini Zvezdara trudimo da se glas svakog našeg Zvezdarca čuje, da ih saslušamo i informišemo o aktivnostima koje često zajednički sprovodimo sa drugim institucijama“, rekao je Jeremić.

Jeremić se zahvalio ministru Momiroviću na saradnji, a potom mu uručio priznanje Gradske opštine Zvezdara za podršku, razumevanje i saradnju.

Prezentaciju o zakonskim pravim potrošača održali su Neda Zagorac iz Sektora za zaštitu potrošača Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, Zoran Nikolić iz Udruženje za zaštitu potrošača i Zorica Đonović iz Sektoa tržišne inspekcije.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.