Razlike među modelima su drastične, kod nekih se vrednosti razlikuju duplo!
Kada se u vašem automobilu upali lampica za rezervoar, to je obavezan znak da je vreme da razmislite o tome gde ćete uskoro natočiti gorivo. Kako biste održavali sigurnu i bezbednu vožnju, možete primeniti pravilo 10 odsto, odnosno natočiti gorivo kada vam preostane oko 10 odsto kapaciteta rezervoara. Ovo je dobar način da osigurate dovoljno vremena za pronalaženje najbliže benzinske pumpe i izbegnete rizik vožnje s gotovo praznim rezervoarom. Na primer, ako imate rezervoar od 60 litara, to znači da bi trebalo da natočite gorivo kada vam preostane oko šest litara.
Kada se lampica za rezervoar upali, izbegavajte produženu vožnju, već što pre nađite benzinsku pumpu. Vožnja s gotovo praznim rezervoarom može dovesti do oštećenja vaše pumpe za gorivo i povećati troškove popravke.
Koliko auto može da izdrži
Udaljenost koju možete preći nakon što se lampica za rezervoar upali zavisi od nekoliko faktora, uključujući veličinu rezervoara i trenutnu potrošnju goriva vašeg vozila. Prosečno, možete očekivati da pređete još otprilike 30 do 50 kilometara pre nego što potrošite preostalo gorivo.
U vezi s ovim problemom, britanski Compare The Market sproveo je analizu automobila i udaljenosti koje svaki model može da pređe nakon što se upali indikator rezerve.
Automobili s većom autonomijom u rezervi:
- Volkswagen Passat (120 kilometara)
- Volvo V40 (113 kilometara)
- Ford Mondeo (112 kilometara)
- BMW Serija 5 (109 kilometara)
- Toyota Prius (107 kilometara)
- Mercedes E-klasa (103 kilometara)
- Audi Q5 (102 kilometara)
- Range Rover Sport (101 kilometara)
Automobili s manjom autonomijom u rezervi:
- BMW M3 (51 kilometar)
- Kia Picanto (52 kilometara)
- Fiat 500 (59 kilometara)
- Mini Cooper (60 kilometara)
- Mitsubishi Outlander (61 kilometar)
- Jaguar XK (62 kilometara)
- Citroen C1 (62 kilometara)
- Peugeot 108 (63 kilometara)
- Nissan Juke (65 kilometara)
- Ford Fiesta (66 kilometara)
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.