Kako je kupovina jahte postala dobra investicija?

Kako izgleda vaša ideja savršenog letovanja? Da li ste se nekad zapitali kako je letovati na luksuznoj jahti? Takvo iskustvo može da vam ponudi broker luksuznih plovila, a kako ono izgleda, kome se nudi i ko može sebi da ga priušti, za Blic opisuje Sanja Božović, prva žena broker luksuznih plovila na našem podneblju i zastupnik firme Sanlorenzo Adria za Srbiju i Crnu Goru.

– Posao brokera luksuznih plovila podrazumeva da pomognem klijentu da kupi jahtu koja će najviše odgovarati njegovim potrebama. Plovila kompanije Sanlorenzo Yacht od ostalih na tržištu izdvaja to što ih možete u potpunosti prilagoditi svojim željama, pa su, između ostalog, zato i prepoznata kao luksuzna plovila. Dakle, vaša jahta je samo vaša. Ne samo da na svetu ne postoji još jedna takva, nego ne postoji ni u okviru firme koja je proizvodi – kaže Božovićeva, i objašnjava kako izgleda proces kupovine ovakve jahte:

– Kada odaberete model, možete praktično i sve ostalo sami da odaberete. Možete odlučiti koliko će kabina biti, da odredite raspored kabina i salona, birate sve što se tiče enterijera. Početna tačka za to je vaš dom, odakle će dizajner imati najbolji uvid u vaš stil i ukus, te prema tome „skrojiti“ savršen izgled jahte. Pristup kvalitetu je potpuno drugačiji, a fokus na manjoj proizvodnji. Na godišnjem nivou se proizvede limitiran broj ovakvih „super custommade“ jahti (oko 50). One su „dream boat“ svakog kupca.

Jahte brenda Sanlorenzo imaju svoju poziciju na tržištu – njihov potencijalni kupac jeste neko ko ima veću platežnu moć.

Sanja kaže da su procvat IT industrije, kao i pandemija koronavirusa umnogome izmenili profil prosečnog kupca.

– Ljudi koji kupuju ovakvu luksuznu jahtu odlično znaju šta kupuju. Prvenstveno, to su ljudi koji cene kvalitetno vreme. Ne pričamo samo o kvalitetnom letovanju ili putovanju, ovakva jahta je, pre svega, investicija. Pri tom, najvećom investicijom ne smatramo isključivo utrošak novca, već ulaganje u sopstveno vreme. Ovakvim jahtama vrednost teško pada s vremenom, a kada imate ovako luksuzan komad, njemu cena još manje pada. Isto tako, uvek možete da ga ponudite na čarter, odnosno iznajmite. Na taj način, između ostalog, moguće je pokriti troškove. Ovakav brod se ne kupuje kako biste ga prodali za dve godine, on je klasika zauvek – objašnjava sagovornica Blica, i dodaje da se troškovi posedovanja jahte ne završavaju samo s njenom kupovinom, tu dolazi i održavanje, jer za veće jahte ponekad je neophodno iznajmiti i celu posadu, a najveći trošak jesu vez u marini, kao i nafta.

Božovićeva kaže da su 95% kupaca stranci, ali i da ju je naše tržište prijatno iznenadilo.

– Ljudi koji kupuju ovakve jahte su obično biznismeni ili dobrostojeće familije. Poznato je da su Rusi najveći kupci superjahti, odnosno plovila dužih od 40 metara, ali sam se prijatno iznenadila i kada sam radila analizu našeg tržišta. Poslednjih godina to su sve mlađi ljudi zbog procvata IT industrije i vrednosti bitkoina. Ljudi koji uzimaju ovakve jahte cene kvalitetan odmor, a sa ovakvim brodom mogu da ga provedu praktično bilo gde – u Crnoj Gori ili na Karibima. Ovo se najbolje videlo tokom pandemije korona virusa, kada su svuda bile restrikcije, a s jahtom toga praktično nema – objašnjava Sanja.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.