Kada raditi mali i veliki servis automobila?

Otkrijte kada je vreme da se radi mali, a kada veliki servis i šta ovi servisi podrazumevaju.

Naučite kako na pravi način da vodite računa o svom vozilu i produžite mu vek trajanja.

Servisiranje vozila je veoma važno i nikako ne sme biti potcenjeno i stavljeno u drugi plan. Automobili zahtevaju redovno održavanje kako biste ih držali u dobrom stanju i dobili optimalne performanse. Jer ukoliko ste vlasnik automobila poslednje što želite jeste da dođe do nekog neprijatnog kvara kada ste u žurbi ili još gore ako ste se zaputili na neki dalji put. Stoga, da biste izbegli takve ili slične incidente morate razumeti važnost redovnog servisiranja vozila.

Foto: Envato

Zašto je važno redovno servisirati svoje vozilo

Veoma je važno da mali servis, kao uostalom i veliki servis obavite onda kada je, prema svojstvima svakog automobila, predviđeno da se oni obave, a ne kada vas nužda natera, jer je svakako mnogo bolje preduhitriti problem nego čekati da do problema dođe.

Ono što ljude uglavnom odvraća od redovne kontrole automobila jeste novac i cena servisiranja. Opšte je poznato da je automobil najveća investicija, posle kupovine kuće, i njegovo održavanje, kao i novi auto delovi mnogo koštaju, ali moramo biti svesni da je neophodno uložiti u bezbednost, koju svakako dobijamo ispravnim vozilom.

Motor automobila smatra se srcem vozila i na taj način ga treba i posmatrati i brinuti se o njemu. Održavanjem sistema za podmazivanje, kao i sistema za hlađenje garantuje se optimalno „zdravlje“ motora, a samim tim garantuje se i funkcionalnost samog vozila.

Foto: Envato

Na koliko se radi veliki servis?

Postoji mnogo dilema i nejasnoća oko toga kada treba raditi veliki servis, na kojoj kilometraži, da li je potrebno da se nabave novi auto delovi, da li pri svakom velikom servisu menjati sve delove koji se podrazumevaju ili ne ukoliko neki od njih ne pokazuje znakove kvara.

Na pitanje na koliko se radi veliki servis teško je dati precizan odgovor. Na nekim automobilima, prema fabričkim uputstvima, predviđeno je da se veliki servis, kao i zamena zupčastog kaiša radi na pređenih 120 ili čak 240 hiljada kilometara. Međutim, opšte mišljenje je da bi veliki servis trebalo obavljati na pređenih 60 do 80 hiljada kilometara ili na svakih četiri do pet godina ukoliko se za to vreme ne dostigne ta kilometraža. Naravno, u zavisnosti od uslovima u kojima se vozilo koristi (poput ekstremnih vremenskih prilika, gradske vožnje, vožnje po lošem terenu) moguće je da se skrati vremenski period predviđen za to.

Foto: Envato

Šta je neophodno zameniti prilikom velikog servisa?

Potrebna je zamena zupčastog kaiša, klinastog kaiša, španera, vodene pumpe, antifriza, rolera. Zamena zupčastog kaiša je posebno važna jer ukoliko dođe do njegovog pucanja može nastati prava havarija motora.

Na koliko se radi mali servis?

Mali servis predstavlja redovno održavanje svakog vozila i ukoliko se pitate na koliko se radi mali servis odgovor je vrlo jasan – jednom godišnje ili na svakih pređenih 10 hiljada kilometara neophodno je prekontrolisati i „osvežiti“ svoje vozilo.

Šta se menja prilikom malog servisa?

Mali servis podrazumeva zamenu motornog ulja i svih filtera u automobilu (filter vazduha, filter goriva) kako bi se sačuvale sve optimalne performanse vozila. Pored toga potrebno je zameniti i svećice, grejače, tečnost za kočnice, rashladne tečnosti, remenje.

Automobili predstavljaju mnogo više od samog predmeta na četiri točka koji su tu da samo posluže svrsi, oni su deo svakodnevice svakog vozača s obzirom na to da su tu kada treba otići na posao, kada treba odvesti decu u školu, otići po namirnice ili otputovati negde. Zato je veoma važno redovno kontrolisati i održavati svoj automobil, kako biste imali garanciju da vas neće iznenada izdati.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.