Gradonačelnik Miloš Vučević: Verujem u nove projekte za mostove, prugu, izlaz na Dunav…

NOVI SAD – Brojimo nedelje do početka realizacije onoga što je još 1963. godine ucrtano u urbanističke planove Novog Sada, a to je zapadna obilaznica, odnosno, sada produžetak Bulevara Evrope. Velika je stvar što smo dobili podršku od države da se četvrti most spoji sa Fruškogorskim koridorom – rekao je u razgovoru za “Dnevnik” gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević. Dodaje da je to je velika razvojna šansa za ceo Novi Sad.

– Neizmerno sam zahvalan državnom rukovodstvu što su nas podržali, što su razumeli potrebe Novosađana. Most će u celosti biti finansiran iz republičkog budžeta, i Grad nema nikakvih obaveza ni što se tiče izgradnje mosta, ni što se tiče eksproprijacije. Radi se o ogromnim sredstvima, i kada bi Grad morao to da finansira sam, znajte da godinama ništa drugo ne bi mogli da gradimo – istakao je gradonačelnik Novog Sada.

Višegodišnji proces priprema obeležile su mnoge nedoumice, pa i brojne kritike ovog projekta. Kako sada gledate na ceo ovaj poduhvat?

– Kao i uvek što sam gledao – kao na istorijsku šansu Novog Sada. To su projekti koji se ne rešavaju preko noći. Ja sam veoma zadovoljan kako sve teče, i više nemam dilemu – most će se graditi! Biće to klasičan gradski most sa tri pilona, sa pešačkim i biciklističkim trakama sa obe strane, preko tog mosta neće ići teretni saobraćaj, a njegovom izgradnjom smanjuje se pritisak na most Slobode, i stvara nam uslove da gradimo pešačko-biciklistički most i da se bavimo uređenjem Tvrđave. Znate, za većinu ljudi je iritantno to što u gradu koji je pre 23 godine ostao bez sva tri mosta, na kojima su ljudi stradali tokom rušenja, danas neko skuplja peticiju protiv izgradnje mosta, imate ljude koji politički agituju protiv gradnje mosta. Podsećam da je od 1963. godine taj most ucrtan u planska dokumenta. Ja verujem u te projekte i živim za takav Novi Sad, koji je u stanju da dobije nove mostove, novu prugu, da izlazi na reku Dunav…

Početak ove godine obeležila je javna rasprava o Nacrtu novog GUP-a Novog Sada do 2030. godine. Struka je rekla svoje, u toku je podnošenje primedbi, a kako vi kao gradonačelnik i Novosađanin ocenjujete ovaj dokument?

– Setite li se kada je bila takva rasprava o GUP –u? Da vam pomognem – nikada i nikakva! Nikada nije bila ovako transparentna i svima dostupna javna rasprava. To je samo potvrda da ništa ne krijemo i da niko ništa ne radi na štetu grada. I na tim javnim prezentacijama se vidi ko dolazi da priča argumentovano, a ko dolazi da pravi cirkus i da politički agituje. GUP postavlja temeljne smernice za razvoj Novog Sada. Naš grad ide nezaustavljivo napred, držimo se dogovorenih principa, a struka i Novosađani uvek imaju završnu reč. Čuo sam da će neki dobri i konstruktivni predlozi građana biti usvojeni, poput onoga da na mestu Poreske uprave na Limanu ubuduće bude novi park.

Foto: Dnevnik/Radivoj Hadžić

Šta je, po vašem mišljenju, razlog što svaka najava investicija u gradu završi u sferi politike?

– Razlog su neznanje, nestručnost, a rekao bih i mržnja i zavist. Pogledajte kakav je Novi Sad ostavila bivša vlast, a kakav je Novi Sad danas. Oni nisu bili u stanju jedan most da završe, i to novcem koji je obezbedila EU, a mi danas krećemo u izgradnju novih mostova, i to sopstvenim sredstvima. To je razlika između njih i nas. Podrazumeva se da se grad razvija, da se grade mostovi, pruge, centralni prečistač… A politizacije će uvek biti, i uvek ćete imati eksperte za sve ili ništa, takozvane eksperte diletante. Za razliku od njih, ja ću uvek verovati u projekte koji vode ka daljem napretku, i uvek ću verovati struci, poput stručnjaka iz Instituta „Jaroslav Černi“, urbanista iz JP „Urbanizam“ .

Počela je i izgradnja Fruškogorskog koridora, koji će Novom Sadu doneti još jedna most preko Dunava kod Tekija i konačno rasteretiti Petrovaradin terentog saobraćaja. Možete li da nam kažete kako će izgradnja tog puta izgledati na teritoriji grada i kada ona počinje?

– Kroz naš grad prolaze deonice 1 i 3, odnosno, Paragovo – petlja Petrovaradin istok i petlja Petrovaradin istok – petlja Kać. Na deonici 1, ukupne dužine preko 13 kilometara, predviđena je izgradnja dve površinske kružne raskrsnice kod priključenja petlje Mišeluk, četiri denivelisane raskrsnice od kojih tri u Petrovaradinu i jedna u Sremskoj Kamenici, i na kraju deonice denivelisana okretnica u Paragovu. Deonicu 3 čija je ukupna dužina preko 10 kilometara, odlikuje veliki broj mostova i nadvožnjaka. Najveći od njih je most preko Dunava dužine 1,4 kilometar Predviđena je izgradnja petlje Kać, koja će povezati budući auto-put Beograd – Novi Sad – Zrenjanin sa naseljem Kać, i petlje „Krug – Sever 4, koja će povezati autoput Novi Sad – Beograd sa radnom zonom Sever 4. Tako će izgledati nova mapa puteva u gradu.

Pešačko-biciklistički most do tvrđave

– Što se tiče izgradnje pešačko – biciklističkog mosta do tvrđave, krajem prošle godine smo sa Pokrajinom potpisali sporazum o zajedničkom investiranju i realizaciji investicionih projekata i projekata tekućeg održavanja, a to su izgradnja pešačko – biciklističkog mosta i obnova objekata Petrovaradinske tvrđave sa podgrađem, kao i uređenje Almaškog kraja u Novom Sadu. Uskoro očekujemo odabranog projektanta za most – najavljuje Miloš Vučević.

Foto: Dnevnik/V.Fifa

Šta se dešava sa drugim mostom na Sentandrejskom putu, a šta sa najavljenom izgradnjom pešačko-biciklističkog mosta do tvrđave?

– Trenutno je u fazi izrada tehničke dokumentacije za tzv most blizanac neposredno uz postojeći Sentandrejski most. Postupak eksproprijacije zemljišta neophodnog za izgradnju mosta je skoro u celosti završen i to je dobra vest, jer je eksproprijacija usporavala realizaciju sličnih projekata. Što se tiče izgradnje pešačko –biciklističkog mosta do Tvrđave, krajem prošle godine smo sa Pokrajinom potpisali Sporazum o zajedničkom investiranju i realizaciji investicionih projekata i projekata tekućeg održavanja, a to su izgradnja pešačko–biciklističkog mosta i obnova objekata Petrovaradinske tvrđave sa podgrađem, kao i uređenje Almaškog kraja u Novom Sadu. Mi smo u ovom buyetu izdvojili sredstva za izradu tehničke dokumentacije, i u toku je postupak javne nabavke tako da uskoro očekujemo odabranog projektanta za most. Sam početak realizacije očekujemo u trećem kvartalu ove godine. Planirano je da projekat bude realizovan do 2025. godine.

Investitori dolaze

Nova radna zona između Klise i Zrenjaninskog puta detaljno je isplanirana. Da li postoji interesovanje za ulaganje u ovaj deo grada?

– Postoji velika zainteresovanost. Novi Sad je na vreme prepoznao potrebe domaćih i stranih investitora i ulaganjem u infrastrukturno opremanje radnih zona stvorio uslove za brži ekonomski razvoj grada. Nova radna zona prostiraće se na oko 100 hektara, i sadašnje bare i kanale zameniće četiri bloka u kojima će se odvijati tercijalne delatnosti, primarno u domenu trgovine, ugostiteljstva, turizma i uslužnog zanatstva, kao i proizvodno zanatstvo koje ne utiče štetno na životnu okolinu. Planom je predviđena izgradnja raznih turističko – rekreativnih sadržaja, a novina je da, po ugledu na evropske gradove, uvodimo takozvane „urbane bašte“ ili zaštitne zelene pojase.

Ranije ste naveli da će kineske firme graditi i centralni gradski prečistač. Prethodno je potrebno povezati crpne stanice duž keja. Kada se građani mogu nadati početku ovih radova i u kojoj meri će to uticati na cenu komunalija?

– Važna stvar u vezi sa realizacijom ovog projekta čija je vrednost procenjena na preko 100 miliona evra jeste da je Centralno postrojenje deo projekta „Čista Srbija“ koji realizuje i u celosti finansira Republika Srbija. Trenutno se gradi kanalizaciona mreža u Kisaču i na Čeneju, a očekuje se početak radova na Limanu 1 i Limanu 2, kao i na Podbari. Centralno postrojenje će biti izgrađeno po najsavremenijim tehnologijama i evropskim standardima.

Foto: Dnevnik.rs

U nedavno usvojenim planovima, između Veternika i Novog naselja biće mesta za dugo najavljivanu Veletržnicu. Planira se i nastavak Bulevara vojvode Stepe kao obilaznice oko Veternika. Da li je izvesno izmeštanje Vojske iz gradskih kasarni na Majursku adu preduslov za ove investicije i možete li da prognozirate kada se to može dogoditi?

– Što se tiče Veletržnice, procenjeno je da bi lokacija površine 10 hektara u Radnoj zoni Sever 2, bila adekvatna za organizaciju jedne moderne Veletržnice. Postoji velika potreba tržišta da se konačno realizuje taj projekat, i mi ćemo u narednom periodu razmotriti sve mogućnosti da do toga dođe, a razmišljamo i o modelu javno – privatnog partnerstva. Dalji razvoj saobraćajne infrastrukture, posebno na najopterećenijim deonicama, je svakako u fokusu. Izgradnja nastavka Bulevara vojvode Stepe od Bulevara kneza Miloša do Ulice kralja Petra Prvog u Veterniku, značajno bi doprinela rasterećenju saobraćajnica i ulaznog pravca u grad. Nakon što se sagleda kako bi se rešili imovinsko – pravni odnosi na toj trasi, možemo planirati sredstva i pripremu tehničke dokumentacije. Novi Sad nezaustavljivo raste, ima sve veći broj vozila, i zato vrlo pažljivo planiramo kako da saobraćajna infrastruktura prati taj rast.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.