Jaka tražnja širom Adria regiona podržala je rast cena bezalkoholnih pića, a generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija Svetoslav Atanasov potvrđuje da su trenutno u industriji koja raste.
“Taj rast je vođen najvećim kategorijama. To su gazirana bezalkoholna pića, kao i voda – gazirana i negazirana. Daleko smo od toga da smo samodovoljni. Naš prvi prioritet je da ojačamo naš kor, a to su pomenuta pića. U isto vreme, konstantno opipavamo puls potrošača, i vidimo veliki razvoj pića sa specifičnim funkcionalnostima. Primeri su bezalkoholna pića bez šećera, sportska pića, vode sa vitaminima, voda sa dodacima, energetska pića”, rekao je Atanasov gostujući na Bloomberg Adria TV.
Kako je dodao, potrošači – naročito u Srbiji – žude za inovacijama.
“A mi ćemo na njih odgovoriti. Identifikovali smo prostor u pićima sa niskim nivoom alkohola, gaziranim alkoholnim pićima, pa ćemo izaći sa Jack&Coke u bliskoj budućnosti, a uskoro ćemo lansirati i Fanta orange bez šečera.”
U 2022. godini Coca-Cola HBC je ostvarila rast prodaje od 28,5 odsto, a on je pre svega bio vođen prodajom originalne koka-kole.
“Praćena je brendom Coca-Cola Zero, s obzirom na zaokrete koje imamo u tražnji. Ali tu je i Rosa, negazirana voda, koja je zabeležila značajan rast. U naš portfolio dodali smo i Rosa Homolje, gaziranu vodu. Svi ti brendovi snažno rastu, kao i kategorija ledenih čajeva i energetskih pića. Mi smo ušli i u segment kafe i tu kategoriju vidimo kao velikih pokretač rasta u budućnosti.”
Analiza Analitičkog tima Bloomberg Adrije je pokazala da je obim bio primarni pokretač rasta prodaje na hrvatskom i slovenačkom tržištu, dok je cena imala ključnu ulogu na tržištu Srbije i Bosne i Hercegovine.
Generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija očekuje drugačiji odnos u ovoj godini.
“U 2024. očekujemo da će prihodi u industriji rasti nešto više od sedam odsto i očekujemo da će taj rast doći u mnogo balansiranijem odnosu između rasta volumena i cena. Dakle, očekujemo blago ubrzanje rasta volumena u 2024. u odnosu na 2023. A očekujemo i veoma pozitivan rast manjih pakovanja, na primer, rast ugostiteljskog segmenta. To podstiče malo veći rast vrednosti nego volumena.”
Atanasov očekuje bolju 2024. i kada su cene ulaznih troškova u pitanju.
Pre nekoliko godina Coca-Cola HBC je kupila Bambi i tako postala jedan od retkih entiteta u Coca Cola HBC grupi koja je u svoj portfolio uključila i hranu.
Generalni direktor Coca-Cola HBC Srbija kaže da je bila čast da se takav lokalni brend uvrsti u njihov portfolio.
“To je neverovatna sinergija i to je deo naše vizije u Coca Cola Hellenic, a to je da 24/7 budemo vodeći partner za bezalkoholna pića, kako za naše potrošače, tako i za naše kupce”, rekao je.
Sada su, prema njegovim rečima, posvećeni tome da ojačaju portfolio Bambija u regionu, ali i van njega – na primer u Austriji, Švajcarskoj i dalje od toga. Kada je u pitanju dalje širenje portfolija brendovima iz prehrambenog sektora, Atanasov kaže da je kompanija otvorena za nove prilike i da ih konstantno posmatra.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.