logo transparend vojvodina uzivo

Gen Z na radnom mestu

Gen Z
Kao grupa suočena sa poraznim ekonomskim teretom i nesigurnošću posla koji su im nametnule prethodne generacije, Gen Z je kao odbrabeni mehanizam usvojila ležerniju perspektivu u vezi sa zapošljavanjem, istovremeno uspostavljajući kontrolu u pronalaženju svog puta u profesionalnom svetu. 

Generacija Z je demografska grupa koja dolazi posle Milenijalaca, kasne devedesete i prve godine 2000-tih.

Generacija  Z se oslanja na digitalne društvene, pa i finansijske, transakcije u mnogo većoj meri od ostalih generacija. Digitalni svet, koji eksponencijalno dominira našim društvenim i ekonomskim životima, stvorio je posao za pripadnike generacije Z koji uključujeu pomoć prethodnim generacijama u upravljanju ovim novim platformama. Poslovi uključuju veb dizajn, konsultacije o upravljanju društvenim mrežama i kreiranje sadržaja, što im omogućava da postave veće zahteve u pogledu fleksibilnosti, drugačijeg radnog okruženja, drugačijeg radnog rasporeda  i mnogo ležernijeg načina odevanja.

Gen Z je takođe promenila i formalnost jezika na radnom mestu. Sleng koji se obično koristi na platformama društvenih medija uvukao se na radno mesto, bez formalnog oslovnjavanja nadređenih ili poštovanja hijerarhije.

Pripadnici generacije Z koriste tekstualne poruke i u formalnoj pisanoj komunikaciji i dodaju emodžije i sleng, a često uključuju i neformalne skraćenice.

U poređenju sa prethodnim generacijama, pripadnicima generacije Z češće se dijagnostikuje poremećaj ponašanja i zavisnosti. Sa pozitivne strane, lakše im je da dele svoje priče na mreži, pridružuju se forumima o mentalnom zdravlju i koriste aplikacije za samopomoć.

Studija Američkog psihološkog udruženja pokazala je da je 27 odsto veća verovatnoća da će pripadnici generacije Z prijaviti anksioznost i depresiju. Iako je veća verovatnoća da će pokazati psihičku zabrinutost u poređenju sa prethodnim generacijama, takođe je veća verovatnoća da će glasno govoriti o svojim zabrinutostima, svojoj preopreterćenosti i bez problema i razmišljanja tražiti pomoć.

Gen Z je takođe prva generacija koja je u mladosti bila izložena potencijalno štetnom sadržaju putem društvenih i digitalnih medija, kao što su eksplicitna seksualnost, upotreba supstanci, nasilje i samopovređivanje. Trendovi društvenih medija takođe doprinose osećaju usamljenosti i izolacije, kao i lošoj slici o telu i poremećajima u ishrani. Stoga treba voditi računa kada im se obraćate, da ne kritikujete njihov spoljni izgled, jer njima to uopšte nije važno. Iako je u mnogim kompanijama i dalje izražena hijerarhija i jasno propisan način odevanja, oni to neće poštovati.

Gen Z sa druge strane nema problem sa rasizmom, društvenim slojevima i slično, za njih su svi isti, i nema razlika. Gen Z su empatični i znaju da mogu naprave promene u svetu. Oni se zalažu za međusobnu povezanost, šire perspektive, promovisanje tolerancije i slavljenje razlika.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.