Ako ste se ikad vozili pored autosalona i videli redove novih automobila, verovatno ste se zapitali šta se dešava s onima koji se nikad ne prodaju.
Kuda svi idu kada dođe vreme da se napravi mesta za najnovije modele? Zastupnici ih ne poklanjaju. Stvari su malo komplikovanije od toga.
Autokuće su franšize. To znači da kupuju nove automobile od proizvođača i prodaju ih po višoj ceni da bi ostvarili profit. Zato, pošto zastupnik kupi te automobile, oni im pripadaju. Ne mogu tek tako da ih neprodate pošalju nazad proizvođaču na kraju godine, piše Jutarnji.hr. Da bi zaradili, moraju da privuku kupce da ih kupe. Ovo su trikovi koje prodavci automobila koriste.
Premeste ih na drugo tržište
Postoji nekoliko opcija za zastupnike kada se njihovi automobili ne prodaju. Oni mogu da pošalju neprodate automobile na drugo tržište, gde bi određeni model mogao da bude tražen. Primera radi, veći Toyotin zastupnik s Toyotinim pickupom može da ga zameni malim gradskim Toyotinim zastupnikom kome je potreban.
Prodaju ih na aukcijama
Automobili se mogu prodati i na javnim aukcijama. Prilikom toga deo cene ide aukcijskoj kući, što znači da zastupnik gubi mnogo novca. Druga mogućnost je korišćenje tih automobila kao zamenskih kad ljudi dovoze svoje na servis.
Snižavanje cene
Konačna opcija je snižavanje cena. Na kraju modelske godine, proizvođači automobila i zastupnici žele da se reše “inventara” da se stariji automobili ne bi “takmičili” s novijim modelima.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.