Zastava 101, u narodu poznatija kao Stojadin ili Kec, proizvodila se u Kragujevcu od 1971. do 2008. godine, a nastala je na bazi tada tehnički veoma modernog Fiata 128, sa malo izmenjenim zadnjim delom i bila je jedan od prvih automobila proizvedenih u danas preovlađujućoj hatchback varijanti.
Petoro vrata su u tadašnje vreme bila su raritet, a Zastava 101 je pored dizajnerskog iskoraka kupcima bila privlačna i zbog povoljne cene.
Ovaj model je brzo postao najprodavanije Zastavino vozilo u bivšoj Jugoslaviji, a zbog pristupačne cene postigao je i značajan izvozni uspeh, prevashodno u zemljama istočne Evrope, ali i širom sveta. Fejsbuk stranica „Zastava 101 forum“ objavila je isečak iz AVTO magazina koji je objavljen davne 1972. godine, praktično na samom početku prodaje ovog modela u kome se navodi da je tadašnja cena iznosila je 40.040 dinara, odnosno 2.084 dolara.
Kada se uračuna inflacija za prethodnih skoro 50 godina, dolazimo do podatka da bi danas Zastava 101 koštala tačno 15.191 dolara, odnosno 14.085 evra.
Pročitajte još:
Pogledajte kako izgleda najskuplji Yugo na svetu (VIDEO)
Jedinstveni Ferrari-crveni Yugo GV zaista je, bar kada je snaga u pitanju, prava “zver”. Amerikanac Džim Mekami u svog ljubimca “Made in Yugoslavia”, proizvedenog 1986. godine, prvo napred ugradio Chrysler-ov redni četvorocilindraš zapremine 2,2 litra, da bi potom pozadi instalirao još jedan, ovoga puta, Cadillac-ov V8 motor zapremine 8,2 litra. A onda je još jednim takvim zamenio onaj “mali” Chrysler-ov. Kada se sve sabere, izmenjena, poširena i produžena karoserija svima nama dobro poznatog četvorotočkaša, “leži” na točkovima koje pokreće sirova snaga od celih 900 “konja”. Ova kreacija godinama je privlačila pažnju brojnih medija i ljubitelja automobila, naročito onih sa prostora bivše Jugoslavije. […]
Opširnije