VOJVODINA – Vojvodina decenijama nije doživela ovolika ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu. Od Fruskogorskog koridora, novih mostova, brze pruge, a sada i započinje izgradnja brze saobraćajnice “osmeh” Vojvodine.
Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda – brza saobraćajnica od Bačkog brega (državna granica sa Mađarskom) do Nakova (državna granica sa Rumunijom) tokom proteklih meseci nalazi se na javnom uvidu u svim naseljenim mestima kroz koje će prolaziti, kao i u prostorijama pokrajinske administracije. Javni uvid se već mesecima nalazi i na sajtu Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine.
Ukoliko PPPPN infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda bude usvojen od strane poslanika Skupštine AP Vojvodine tokom naredne nedelje, Vojvodina će dobiti “osmeh” i radovi na izgradnji brze saobraćajnice mogu da počnu.
Šta bi “osmeh” Vojvodine, kako je od milošte nazvana ova saobraćajnica, donela građanima kroz čija naselja prolazi, kao i celoj Srbiji?
Prvo, saobraćajnica na osnovu planskog rešenja obuhvata delove sledećih naselja i katastarskih opština:
– Grad Sombor: katastarske opštine Sombor 1, Sombor 2, Kljajićevo, Telečka, Bački Monoštor, Bezdan, Kolut i Bački breg;
– Opština Kula: katastarske opštine Crvenka, Sivac i Kula;
– Opština Vrbas: katastarske opštine Vrbas-grad i Vrbas;
– Opština Srbobran: katastarska opština Srbobran;
– Opština Bečej: katastarske opštine Radičević i Bečej;
– Opština Novi Bečej: katastarske opštine Bočar, Novo Miloševo i Novi Bečej;
– Grad Kikinda: katastarske opštine Kikinda i Nakovo.
Površina područja obuhvaćenog zonom šireg posmatranja u odnosu na državni put IB reda iznosi oko 2.288 km2.
Ceo prostor oko saobraćajnice spaja 222 hiljade građana.
Zakonom o Prostornom planu Republike Srbije definisana je koncepcija razvoja putnog saobraćaja i putne infrastrukture. Prema takvoj koncepciji, Republika Srbija predstavlja veliki transportni i saobraćajni centar u kome egzistira nekoliko većih urbanih centara, među kojima su Sombor i Kikinda, kao krajnje tačke brze saobraćajnice.
Državni put IB reda – brza saobraćajnica predstavlja transverzalni krak primarne mreže puteva Republike Srbije koji treba da ubrza i učini efikasnijim povezivanje na longitudunalnim magistralnim pravcima od Novog Sada ka Subotici, kao i gradova i naselja sa obe strane Tise (regioni Banata i Bačke).
U sistemu putne mreže Republike Srbije ovaj putni pravac predstavlja osnovnu vezu na pravcu istok-zapad, (granica Rumunije – granica Mađarske) preko autoputa E-75 i reke Tise kao perspektivnog međunarodnog plovnog puta, odnosno autoputa E-75 i državnih puteva IB reda br. 12, br.15, br.16 koji predstavlja tzv. „poprečnu magistralu” i povezuje plansko područje sa ostalim delovima Vojvodine (zapad (Bačka) i istok (Banat)), kao i sa Mađarskom i Rumunijom (granični prelazi Bački Breg i Nakovo).
Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti i u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja – pre svega obilaznicama oko Kikinde i Sombora, ali i drugih manjih naselja.
Planirana brza saobraćajnica povezaće industrijske centre Sombor, Kulu, Vrbas, Bečej, Novi Bečej i Kikindu. Realizacija planiranog puta u velikoj meri će imati podsticajnu ulogu za razvoj industrije u navedenim industrijskim centrima, kroz obezbeđivanje transporta industrijskih sirovina, industrijskih proizvoda i kvalifikovane radne snage u skladu sa potrebama.
Poljoprivredna proizvodnja u neposrednom okruženju planiranog puta je bazirana na ratarskoj, povrtarskoj, stočarskoj i u manjoj meri voćarskoj proizvodnji, a planirana saobraćajnica svakako treba da doprinese bržem transportu poljoprivrednih proizvoda.
Planirana brza saobraćajnica će povezati ne samo industrijske centre, već će imati podsticajnu ulogu za razvoj industrije kroz transport industrijskih sirovina, industrijskih proizvoda i kvalifikovane radne snage.
Svakako izgradnjom saobraćajnice razviće se i lokalni turizam i povezivanje turističkih ponuda različitih delova Vojvodine.
Izgradnja osmeha Vojvodine će povezati, razviti i unaprediti industriju, poljoprivredu, turizam, sektor usluga i kreativnih i tradicionalnih industrija, i poboljšaće životni standardard velikog broja građana severnog dela Srbije.
Vojvodina nije imala ovoliki investicioni razvoj decenijama unazad. Ne samo da će dobiti “osmeh”, već će ove godine biti završen i deo puta Ruma-Šabac, a kroz Frušku goru se gradi najduži tunel u Srbiji i jedna od najzahtevnijih saobracajnica koja se gradi u našoj zemlji – Fruškogorski koridor. Takođe, brza pruga od Beograda do Novog Sada je završena, a trenutno se vredno radi na postavljanju novih pruga za deonicu brze pruge od Novog Sada do Subotice. U pripremi je i saobraćajno povezivanje Zrenjanina i Beograda.
Vojvodina decenijama nije videla ovolika ulaganja u oblasti saobraćaja. Ostaje nam da uživamo u prilici da je država Srbija u mogućnosti da ulaže u saobraćajnu infrastrukturu i da pažljivo pratimo razvoj, rast i napredak Srbije čiji smo savremenici.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.