Auto-put Miloš Veliki će do kraja 2024. biti duži za još 20 kilometara! U Munjinom brdu i Lazu se ubrzano radi

ČAČAK – Auto-put “Miloš Veliki” trebalo bi do kraja godine da bude produžen za novih dvadesetak kilometara. Najzahtevniji objekti, na deonici od Pakovraća do Požege, su tuneli Laz i Munjino brdo. 

Tunel je probijen i radovi su intezivniji. U tunelu Laz već je asfaltirano oko dva i po kilometra.

U tunelu Laz u obe cevi gotovi glavni građevinski radovi

Nikola Miljković iz Javnog preduzeća “Putevi Srbije” navodi da su u obe cevi tunela završeni glavni građevinski radovi, što znači da se prelazi u drugu fazu koja predstavlja elektromašinsko opremanje tunela.

On navodi da trenutno radi oko 70 radnika, što naših, što podizvođača koji rade pre svega na finim radovima.

Vladimir Petrović, rukovodilac službe nadzora u radovima u tunelu Laz kaže da je u obe tunelske cevi postavljeno 147.995 metara nosača kablova ili 82 odsto.

Od tunela Laz u narednih gotovo osam kilometara gradi se 12 mostova i tri nadvožnjaka i stiže se do tunela Munjino brdo.

Iz Ministarstva saobraćaja i infrastrukture očekuju tokom ove godine završetak radova na ukupno 83 kilometra auto-puteva.

Do probijanja Munjinog brda ostalo je još otprilike 900 metara – uprkos predviđanjima, radovi su usporeni.

Tunel se gradi po novoj austrijskoj metodi

Nikola Miljković iz “Puteva Srbije” navodi da je tri stotine metara od početka tunela postavljena oplata za sekundarnu oblogu, a u ostatku tunela se rade drugi radovi.

“Znamo da smo malo u zakašnjenju, probali smo da uvedemo radove koji mogu paralelno da se rade u svrhu ubrzanja. Moramo da ispoštujemo neke rokove i stvarno se trudimo”, kaže Miljković.

Tunel Laz dug je 2.843 metra, a Munjino brdo stotinak metara manje i oba tunela se grade po novoj austrijskoj metodi.

Problem su rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, konfiguraciju terena i podzemne vode, pa je pored mašinskog iskopavanja, moralo da se buši i miniranjem.

Gradnja počela 2019. godine

Gradnja deonice je počela 2019. a radove izvodi Kineska kompanija – rok od 36 meseci uveliko je premašen.

Nikola Miljković navodi da se saradnja sa Kinezima izdvaja u odnosu na sve ostale poslodavce.

“Kineski izvođači su programirani na rad i njihova parola je da nema odustajanja”, ističe sagovornik iz “Puteva Srbije”.

Od probijanja tunela Munjino brdo i završetka radova na objektima, zavisi i otvaranje deonice kojom bi se od Čačka do Požege putovalo petnaestak minuta.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.