Jugo, zasluženo ili ne, važi kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je to bar jednom bilo sveprisutno, ali ima zanimljivih detalja koji verovatno nisu poznati široj javnosti. Neke od njih su preuzeti iz knjige Džejsona Vuića „Jugo – uspon i pad najgoreg automobila u istoriji“.
1. Ime (1): Iako je (ne)poznat kao Jugo, automobil se prvobitno zvao Zastava 102, a to ime je korišćeno i u prvim izveštajima domaće štampe.
2. Ime (2): Možda izgleda logično da je Jugo dobio ime po Jugoslaviji, ali Vuić piše da je zapravo ime dobio po istoimenom vetru. Slična je bila Folksvagenova praksa sedamdesetih sa modelima kao što su Jetta i Passat. Pre Yuga se zvao Jugo, a ipsilon je ušao u igru kako bi ime učinio razumljivijim kupcima na stranim tržištima.
3. Dizajniran u Italiji: Yugo su dizajnirali inženjeri Fijata i Zastave 1978. godine u Fiat Design centru u Torinu. U velikoj meri je zasnovan na hvaljenom Fijatu 127, koji je proglašen za Evropski automobil godine 1972. Međutim, Yugo ima nešto kraće međuosovinsko rastojanje i potpuno novi dizajn eksterijera.
4. Početak proizvodnje: Serijska proizvodnja počela je u petak 28.11.1980. Datum je izabran tako da prvi primerak bude gotov sutradan, 29. novembra, tadašnjeg Dana Republike.
5. Yugo America: Jedan od glavnih krivaca za operaciju dovođenja Yuga na američko tržište je ekscentrični preduzetnik Malkolm Briklin, koji je, između ostalog, doveo Subaru u SAD, a ostaće upamćen po propalom sportskom automobilu Bricklin SV-1.
6. Robovi ili Sloveni: Neki američki političari su se protivili uvozu automobila iz komunističke Jugoslavije, tvrdeći da je to zbog izuzetno niske cene radi o dampingu. Mogla se čak čuti i optužba da Zastava koristi robove kao radnike, koju je predsednik Jugoslavije Bil Prior odbacio duhovitom igrom reči: „Ne koriste robovsku radnu snagu (slave labor), već Slovensku radnu snagu (Slav labor).
7. Yugo umesto limuzine: Yugo je brzo postao prilično omražen automobil u SAD, ali izgleda da ga je bar jedan Amerikanac voleo. Bio je to tadašnji ambasador SAD u Jugoslaviji Džon Skenlan, koga je vozač vozio po Beogradu krajem osamdesetih u žutom jugo sa američkim zastavama na blatobranima.
8. Bolji od Saaba: Yugo nije dobro prošao na američkim testovima sudara, ali zanimljivo je da je na crash testu od 35 mph nadmašio automobile kao što su Subaru GL (u kategoriji bezbednosti vozača) i Saab 900 (u kategorija bezbednosti putnika).
9. Poklon Titu: Jedan od direktora Zastave, Toma Savić, kaže da su dva prototipa Juga dobio Josip Broz Tito, ali se ne zna šta je sa njima uradio. Ranije je Tito poklonio jednu Zastavu 101 Leonidu Brežnjevu.
10. Innocenti Koral: Pored raznih imena, Yugo je takođe bio brendiran kao Innocenti Koral. Innocenti je italijanska kompanija najpoznatija po proizvodnji domaćih verzija čuvenog Mini.