Deljenje delova između luksuznih i serijskih modela je manje uobičajeno, ali ne i nemoguće
Deljenje platformi, motora, tehnologije i čak dizajna uobičajena je praksa među brendovima koji proizvode automobile u velikim serijama. Ova strategija često omogućava uštedu i povećanje profitnih marži. Međutim, deljenje delova između luksuznih i serijskih modela je manje uobičajeno, ali ne i nemoguće, pogotovo kada govorimo o Volkswagen Grupi.
Ova grupacija se ističe po širokom spektru brendova i modela, uključujući i one veoma luksuzne, ali i one namenjene širem tržištu. Tako smo već navikli da Audi pozajmljuje platformu i V8 i V10 motore Lamborghiniju, dok italijanski superautomobili koriste i neke detalje enterijera od nemačkog brenda. Porscheovi modeli su takođe preuzimali pogone s VW polica, kao i Audijev V8, prenosi Auto Klub.
Kada se radi o karoserijskim detaljima, istorija automobila je puna primera gde su supersportski modeli preuzimali delove sa serijskih automobila radi uštede. Između ostalog, farovi Nissana 300 ZX su korišćeni na Lamborghiniju Diablu, zadnja svetla Mazde 323F na Aston Martinu DB7, a svetla sa Rovera 200 na Jaguaru XJ220.
Noviji primer ovakve prakse je kod Lamborghini Urusa. Italijanski super-SUV koji košta najmanje 250.000 evra, pored pogonskog sklopa od Audija, “pozajmljuje” spoljne kvake vrata direktno od treće generacije Škode Fabije, modela koji je lansiran 2014. godine.
Iako na prvi pogled zvuči neverovatno, ovo pokazuje da se strategija deljenja delova i platformi primenjuje kroz čitavu industriju, bez obzira na segment ili cenu vozila.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.