Prodaja šampanjca snažno je pala u prvoj polovini godine, jer su građani manje trošili, a trgovci nagomilali zalihe, saopštili su proizvođači, poručivši vinogradarima da beru manje grožđa koje se koristi za ovu vrstu vina.
Na globalnom nivou, proizvođači su u periodu od januara do juna prodali 106,7 miliona flaša šampanjca, 15,2 odsto manje nego prošle godine.
„Sumorna globalna geopolitička i ekonomska situacija, kao i inflacija, opterećuju ličnu potrošnju“, rekao je predsednik lobističkog udruženja Champagne Houses, Dejvid Četilon (David Chatillon), u saopštenju koje je objavilo udruženje proizvođača Comitee Champagne, prenosi Mina.
Prodaju, kako je dodao, koče i zalihe koje su trgovci nagomilali u 2021. i 2022. godini.
„Ovogodišnjoj berbi u Šampanji naškodili su loši vremenski uslovi, uključujući mraz i vlagu, koja je pogodovala razvoju plesni“, saopštilo je udruženje.
Proizvođači su zato odredili maksimalni prinos grožđa od deset hiljada kilograma po hektaru, niži 12,3 odsto nego u prošloj godini.
Šampanjac je za razliku od drugih vina uglavnom kombinacija više berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiju berbu.
Mraz i plesan naškodili su berbi u Šampanji i 2021. godine, kada je prinos bio 25 procenata slabiji od petogodišnjeg proseka i ubrano je najmanje grožđa 35 godina unazad.
Berba obično počinje oko 10. septembra. Udruženje proizvođača nije objavilo prognozu prodaje i izvoza u ovoj godini.
Pročitajte još: