BEOGRAD – Vršilac dužnosti generalnog direktora Elektroprivrede Srbije Dušan Živković rekao je danas da se cena struje za domaćinstva neće povećavati, dok će za privredu biti i niža od maja.
Živković je za Tanjug istakao da će od 1. maja početi nova metodologija za formiranje cena električne energije za komercijalne kupce, te da je izvesno da će doći do pada cena za taj segment kupaca.
“Privreda Srbije će taj 1. maj dočekati sa nekim benefitima kada je u pitanju cena električne energije. Nova metodologija upravo treba da pomogne i kompaniji, ali i komercijalnom sektoru da, zajedno sa nama dođu u situaciju da imaju sigurno snabdevanje, predvidive cene električne energije i da, u tom periodu, nekako mogu lakše da planiraju svoje poslovanje, jer će imati stabilnost snabdevanja električnom energijom, ali i cenovnom politikom”, kaže Živković.
Navodi da je digitalizacija usluga jedan od glavnih ciljeva kompanije i podseća da na portalt “Uvid u račun” građani mogu elektronski da plate račun i prate protrošnju struje.
“Potrošaču želimo potpuno digitalno da priđemo i sada imamo oko 370.000 potrošača sa određenim rastom, a ostale potrošače molim da idu tim putem i da nas podrže zajedno u tom procesu digitalizacije. Verujemo da je to neki put zelenije Srbije”, rekao je Živković.
Kaže da je zelena energija okosnica razvoja Elektroprivrede Srbije i dodaje da se radi na ulaganju i obnovi postojećih, kao i na izgradnji novih kapaciteta koji koriste obnovljive izvore energije.
“Na tržištu Srbije već postoji nešto manje od 500 MW nezavisnih proizvođača iz vetra. Tako da, put, da kažem, Srbije u tom smislu je nekako definisan. Elektroprivreda taj put prati i polako teži kroz ove nove projekte “OneGiga” i tako dalje. Idemo tim putem zajedno sa državom i ja verujem da je to put koji je onako baš ispred nas i od koga nećemo odustati”, rekao je v.d. generalnog direktora Elektroprivrede Srbije za Tanjug.
Naglasio je da se stimuliše i štednja električne energije i podsetio da su građani, uspeli da ostvare i do 40 odsto uštede.
“Građani uštede negde od 20 do 40 odsto, dosta ima i onih koji štede po 40 odsto, što je jako dobro, jer je poenta u tome da se ne odreknu nekog svog komfora, a da budu racionalni potrošači. Time doprinose i sebi kad je u pitanju ušteda, ali i nama kad je u pitanju i zaštita životne sredine”, naveo je Živković.
Govoreći o broju primljenih žalbi tokom janura, Živković kaže da je njihov broj ispod proseka koji su imali tokom cele godine, a da se oni, kako navodi, uspešno rešavaju.
“Došli smo na nivo od oko 3.000 reklamacija, što je zaista negde na 60-70 procenata od reklamacija koje smo prosečno imali tokom protekle godine. Tako da smo tu negde, da kažem, u potpuno mirnoj situaciji”, objasnio je Živković.
Kada je reč o radu same kompanije, Živković naglašava da je 2023. godina bila istorijski uspešna i da je ostvarena dobit od 114 milijardi dinara, te da se nastavlja sa rastom i razvojem jer, kako kaže, Elektroprivreda pretenduje da postane lider u regionu.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.