Železnički monstrum iz snova Adolfa Hitlera sa bazenom, odgajivačnicom i gomilom oružja, ostao je samo opsesija

Ceo projekat bio bi potpuno zaboravljen da nemački inženjer Anton Joahimstaler nije naišao na dokumente pohranjene u starim železničkim arhivima još osamdesetih godina prošlog veka.

Nacistički režim Adolfa Hitlera bio je poznat po megalomanskim planovima u svim oblastima života. Često su te ideje izlazile iz okvira realnosti. Ipak, danas su nam ostala neka svedočanstva o težnjama tih ljudi koji su želeli da pokore čovečanstvo i život uobliče po njihovom vrednostima.

Makete Germanije, glavnog grada tog novog sveta postoje i danas. Kolosalni stadioni za rasu nadljudi. Oružja koja se kose sa naučnom fantastikom. Jezivi medicinski eksperimenti i izigravanja Boga, samo su neka svedočanstva o trenutku možda najvećeg zla na svetu.

Foto: Printscreen/YouTube/ Found And Explained

Jedan od manje poznatih projekata Adolfa Hitlera bio je izgradnja džinovske železničke pruge od Francuske do Indije – Breitspurbahn. Iluzija da će pobediti u ratu i vladati svetom vodili su ga u promišljanja o budućnosti takvog čovečanstva. Ideja je bila nerealna i može se reći glupa. Ipak, Hitler je to ozbiljno shvatao.

Godine 1941. Hitler je naredio inženjerima da započnu radove na projektu mega – voza koji može da prevozi 4.000 putnika.

Foto: Printscreen/YouTube/ Found And Explained

Po njegovoj zamisli, voz je trebalo da ima bazen, bioskop, odgajivačnice, berbernice, pozorište i mnogo ubojitog oružja.

Voz bi po zamisli diktatora imao stanice od Pariza, Madrida, Moskve, Afganistana, Irana, Turske i Roterdama. Sačuvane skice pokazuju enterijerska rešenja restorana.

Ovakav voz iziskivao je i promene na prugama. Morale su da budu veće i izdržljivije da bi se preko njih mogle transportovati velike količine resursa, a sve to pri velikim brzinama. Železnicia je trebalo da bude toliko široka i izdržljiva da bi mogla da transportuje avione, tenkove i razna druga oružja preko ogromnog Hitlerovog carstva.

Poznati nacistički arhitekta Albert Šper, svedočio je o Hitlerovoj opsesiji ovom idejom.

Ali, ideja je u startu bila osuđena na neuspeh. Graditi džinovski voz uslovljavalo je gradnju odgovarajuće pruge, mostova i tunela kakvi na svetu nisu postojali.

Vremenom se od ove ideje odustalo kako je Nemačka gubila rat i bila usmerena na goli opstanak.

Danas su ostale samo skice i makete koje svedoče o ludilu jednog čoveka i vremena u kojem je živeo i vladao.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.