Pošto se deo proizvodnje popularne čokolade seli u Slovačku, po švajcarskim zakonu o brendiranju zemlje “toblerone” moraju da uklone prepoznatljivi logo planinskog vrha Materhorn i zamene ga neutralnim.
Slika planinskog vrha Materhorn biće uklonjena sa pakovanja toblerona nakon što se deo proizvodnje čokoladice preseli van Švajcarske, što znači da je u suprotnosti sa marketinškim ograničenjima koja se odnose na upotrebu švajcarske ikonografije.
Planina visoka 4.478 metara, čiji skoro simetričan piramidalni vrh odražava oblik čokoladne pločice od badema i meda, biće zamenjena opštijim alpskim vrhom, rekao je američki vlasnik konditorskog brenda Mondelez.
– Redizajn ambalaže uvodi modernizovan i aerodinamičan planinski logo koji je u skladu sa geometrijskom i trouglastom estetikom – rekao je portparol Mondeleza za Argauer cajtung. Na pakovanju toblerona će sada stajati “osnovano u Švajcarskoj”, a ne “proizvedeno u Švajcarskoj”.
Zakon o “švajcarstvu” uveden 2017. ograničava upotrebu belog krsta nacionalne zastave na crvenoj pozadini, kao i drugih pokazatelja švajcarskog porekla, u prehrambenim proizvodima, industrijskim proizvodima i uslugama.
Da bi se namirnice plasirale na tržište kao “proizvedene u Švajcarskoj”, 80% sirovina mora da se dobije iz zemlje i da se većina prerade tamo odvija. Za mleko i proizvode na bazi mleka, potrebna kvota je 100%, sa izuzecima za sastojke koji se ne mogu nabaviti iz Švajcarske, kao što je kakao.
Istraživanja su pokazala da se određeni proizvodi označeni kao “made in Switzerland” prodaju po ceni 20% višoj od uporedive robe drugog porekla, pri čemu prodajna cena raste i do 50% za luksuzne artikle. Od 1908. godine toblerone se proizvodi u glavnom gradu Švajcarske, Bernu, čija je heraldička životinja – medved – skrivena unutar slike Materhorna na ambalaži.
Naziv poslastice je kombinacija prezimena pronalazača izgleda čokoloade, Teodora Toblera, i torone, nugat poslastice od prženog badema tipične za božićne tradicije u jugozapadnoj Evropi.
U 2016. godini, toblerone je osvojio naslove kada je povećao praznine između trouglastih komadića čokolade na pločicama koje se prodaju u Velikoj Britaniji, navodno da bi mogao da proda manju gramažu po istoj ceni. Godinu dana kasnije, Mondelez je takođe smanjio težinu toblerona trouglića na tržištu u Nemačkoj, tako što je broj trouglova smanjio sa 15 na 11.
Takve “kontroverze” garantovale su brendu slobodan marketing, pri čemu je prodaja rasla uprkos navodnom gnevu među kupcima. Čokolada je vraćena u prvobitni oblik 2018. godine.
Mondelez, koji je vlasnik toblerona od 2012. godine, najavio je prošle godine da će od kraja 2023. preseliti deo proizvodnje u svoju fabriku u Slovačkoj, gde takođe proizvodi brend čokolade milka, prvobitno takođe napravljenе u Švajcarskoj.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.