Prva presuda u Evropi.
Odluka suda u Minhenu mogla bi da pokrene lavinu u Nemačkoj, ali i na celom kontinentu jer je očigledno da američki proizvođač automobila i dalje ima ozbiljne probleme sa svojim sistemom aktivne bezbednosti, koji, nimalo skromno, naziva Autopilot.
Naime, sud u Minhenu naložio je kompaniji Tesla da jednoj vlasnici nadoknadi većinu iznosa od 112 hiljada evra, koliko je platila SUV Model X zbog problema sa funkcijom Autopilot.
Tehnički izveštaj pokazao je da vozilo nije prepoznavalo prepreke poput suženja puta zbog gradilišta, kao i da bi povremeno nepotrebno aktiviralo kočnice u vožnji. To bi moglo prouzrokovati ogromnu opasnost u središtima gradova i dovesti do sudara, navodi se u obrazloženju suda.
Teslini advokati tvrdili su da Autopilot nije dizajniran za gradski saobraćaj, a sud je kontrirao ustvrdivši da nije moguće da vozači ručno uključuju i isključuju ovu funkciju u različitim postavkama jer bi to odvratilo pažnju od vožnje.
Američka regulatorna tela za bezbednost na putevima istražuju Teslinu funkciju Autopilot nakon izvještaja o 16 nesreća, uključujući sedam incidenata sa povređenim osobama i jednu nesreću sa smrtno stradalom osobom, u kojima su učestvovala vozila sa uključenim Autopilotom, koja su udarila u nepomična vozila hitne pomoći i vozila za održavanje puteva.
Tesla navodi da Autopilot omogućava vozilima da automatski koče i upravljaju unutar svojih traka, ali ih ne čini sposobnim da sama voze.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.