KOVIN – „Majstorske radionice“, „Sedam svetskih čuda starog sveta“, „Ornamentika u srpskom sakralnom graditeljstvu“ i „Nastava u realnom prostoru“ su projekti koji su u „Zmajevoj“ osnovnoj školi u Kovinu obeležili školsku godinu koja se upravo završava.
Projekat „Sedam svetskih čuda starog sveta“, sticajem okolnosti, najduže je trajao. Kao korelacija predmeta Istorije i Tehnike i tehnologije u petom razredu, učenici su u timovima istražili i pripremili prezentovanje sa modelima svih sedam građevina planirajući da svoje radove prikažu roditeljima i zainteresovanim posetiocima.
„Bilo je to krajem 2019. godine, a tada je sve zaustavila pandemija. Ove školske godine, sada kao sedmaci, nastavili su projekat, ali u digitalnoj formi korišćenjem platforme na kojoj su prikazali svoje radove. Tako su svetska čuda, nakon čudnih okolnosti, konačno bila dostupna i prezentovana“, kaže autor i voditelj ovih projekata, profesor Dejan Kreculj.
Projekat „Majstorske radionice“ ostvaren je tokom prvog polugodišta. Pravi smisao povezivanja teorije i prakse u nastavi uvideo se od početka školske godine na časovima Tehnike i tehnologije u šestom razredu. Uporedo sa obradom teorijskih sadržaja učionica se magijom učenika i nastavnika, pretvarala u radionicu gde je sve vrcalo od originalnih ideja, kreativnosti, radosti stvaralaštva u izradi maketa; mali veliki majstori sa mnogo volje i zavidne spretnosti ostvarivali su svoje zamisli, kolektivno radeći na izradi vežbe na času kao da stvaraju velika građevinska dela. Neki od njih će to, kada završe školovanje, sigurno i raditi. Potom su usledila dva uporedna projekta u drugom polugodištu.
Projekat „Ornamentika u srpskoj sakralnoj arhitekturi“ osmišljen je sa ciljem proširivanja znanja učenika, fokusirajući se na ornament kao dekorativni element i njegovu ulogu u graditeljstvu. S druge strane, upoznavanje sa istorijom kulturne baštine, pa i sakralnih objekata u nastavnim predmentima Istorija, Likovna kultura i Verska nastava – pravoslavni katihizis omogućili su bogatu međupredmetnu korelaciju. Bio je to način da se učenicima omogući da kroz stvaralački, kreativni rad izrade bareljefe, makete, figure, prezentacije i drugo kako bi im gradivo postalo blisko, a praktični rad zadovoljstvo.
Na kraju, obišli su obližnji hram posvećen Svetim Arhangelima Mihajlu i Gavrilu sa posebnom pažnjom usmerenom na uočavanju njegove ornamentike, prvenstveno oltarske, koju su mogli da saznaju i korišćenjem informacionih tehnologija, ali posebnost ambijenta i izlaganje sveštenika činili su jedinstven i nezaboravan utisak na svakog učenika.
„U okviru projekta “Nastava u realnom prostoru”, časove Tehnike i tehnologije imali su na lokalitetu nekadašnjeg vojnog utvrđenja i najveće makete toka Dunava na svetu. Učenici su celu maketu analizirali a potom narednih časova izgradili svoju maketu u školi. Do kraja godine, svi radovi postali su deo jedinstvene stalne postavke dečijih radova koja se neprestano dopunjavala“, kaže autor i voditelj ovih projekata, profesor Dejan Kreculj.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.