Završena izložba zlatarstva i časovničarstva „Sjaj“

NOVI SAD – Na Novosadskom sajmu je, u Hali „Master“, od 8. do 11. novembra održana 27. Međunarodna izložba zlatarstva i časovničarstva „Sjaj „.

Priredbu videli posetioci iz Srbije, Austrije, BiH, Grčke, Hrvatske, Italije, Libije, Litvanije, Mađarske, Nemačke, Rumunije, Rusije, Severne Makedonije, Slovenije i Turske.

Među njima je registrovano oko 40% stručne publike.
Međunarodna izložba zlatarstva i časovničarstva „Sjaj“ je od 8. do 11. novembra okupila 30 izlagača iz Srbije, Turske, Nemačke i Litvanije. Uz njih je na Izložbi minerala, fosila i dragog kamenja „Gemexpo“ nastupilo još 30 učesnika iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Turske.

Kako kažu izlagači, specijalizovana Izložba „Sjaj“ je jedno, ako ne i jedino, mesto na kojem mogu da se sretnu sa kolegama iz regiona, ali i onima iz udaljenih krajeva, obnove stare i uspostave nove poslovne veze.

Stručna i široka publika je imala priliku da vidi sve što je neophodno za rad zlatara i časovničara – od repromaterijala, mašina, alata i opreme, do krajnjeg proizvoda – nakita, časovnika…

Foto: Novosadski sajam

Dijamanti ili zlato?
Najčešća pitanja na Izložba „Sjaj“ su bila u vezi sa cenom zlata i investiranjem u dijamante iz laboratorije ili investiciono zlato. Milosav Lelović iz Zlatare Pan dugo se bavi tom vrstom investiranja.

Poslednjih nekoliko godina ljudi su se prilično edukovali, a govorim o krajnjim kupcima koji dolaze u radnju. Oni su spoznali da je u pitanju čuvanje kapitala. Prošle godine, kilogram investicionog zlata je vredeo oko 57. 000, dok je danas njegova cena 80.000 evra. Ko je kupio 100 grama zlata, tada je izdvojio 5.500 ili 5.700 evra, dok bi danas, za tih istih 100 grama mogao da dobije 8.000 evra, kaže Lelović i dodaje da zlato prati kretanja cena gasa, robe široke potrošnje.
Laboratorijski uzgajani dijamant je takođe pravi dijamant koji naučnici prave u kontrolisanim uslovima. Poseduje iste fizičke i optičke karakteristike kao prirodni dijamant. „Sjaj“, tvrdoća i lepota su identične, dok je cena u odnosu na pravi dijamant značajno pristupačnija. Ove godine na Izložbi „Sjaj“ predstavila ih je nemačka firma iz grada Fozejma.

Pored izložbenog dela, edukacije su i ovoga puta bile važan segment Izložbe Sjaj
Nevladino Društvo ljubitelja minerala, stena i fosila „Geo-Pan“, kao centralno mesto obeležavanja 20 godina postojanja i 15 godina kontinuiranog učestvovanja na najsjajnijoj izložbi Novosadskog sajma, izabralo je upravo ovu priredbu. U izlagačkom delu prikazali su minerale sa Fruške gore, umetničke radove, obrađene minerale iz radionice članova. Osim toga za sve posetioce organizovali su i nekoliko stručnih skupova: Predavanje i prezentaciju rada društva „Geo Pan” povodom 20 godina postojanja i 15 godina učešća na Izložbi „Sjaj”, „Duša nakita” – Prezentaciju različitih tehnika izrade nakita i razvoj brenda i Predstavljanje nakita od konoplje. Priredili su i Radionicu „Osnove korišćenja nakita i male popravke – KAŽI NAM MILICE” i Prezentaciju minerala i lokaliteta sa seminara Eko Tour 2024.
Posetioci su mogli da saznaju i da Drušvo ima 5 aktivnih programa. Među njima su, ne samo edukacije starijih već i edukacije dece u osnovnim školama i predškolskim ustanovama kroz program koji se zove „Geo Pan Edu“. „Geo Pan Expo“ se odnosi na afirmaciju umetnika. Jedan od najmasovnijih programa je „Geo Pan Eko Tour“ koji se bavi turizmom i razvojem geo turizma i verskog turizma u Vojvodini, uz napomenu da je Fruška gora u svetu poznata kao geološko čudo. Program nudi priliku da se posete različiti lokaliteti i u planu putovanja Društva je bar jednom mesečno.

„Gemexpo“ za prave obožavaoce
Tokom vikenda, 9. i 10. novembra, održana je i Izložba minerala, fosila i dragog kamenja „Gemexpo“. Najviše izlagača do sada – 30, iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Turske, ponudilo je minerale i fosile iz celog sveta: minerale i dragi kamen Srbije, minerale iz rudnika Trepča, minerale iz Indije, mango kvarc iz Kolumbije, turmaline iz Pakistana kao i fosile iz Maroka i Madagaskara.

Poseban novitet ovogodišnje Izložbe, koji se tek ove godine pojavio u svetu, stigao je i u Novi Sad – mineral selenit iz Kine, poznatiji kao „ovčiji rog“ koji je službeno ime dobio zbog svog izgleda.
Edukacije je organizovao i „Gemexpo“, a teme su bile Kamen iz vode: krečnjaci i drugi karbonati, Plemeniti opal iz Slovačke i Dragi kamen kroz istoriju.

O trendovima
Na izložbi Sjaj prikazan je nakit od zlata, srebra, hirurškog čelika, bilo je i bižuterije, kombinacija sa pamučnim koncem, časovnika brojnih proizvođača…

Tokom četiri dana moglo se čuti i da je žuto zlato ponovo u trendu, baš kao i minimalizam i decentni nakit sa nežnim simbolima – koji može da se nosi u svim prilikama. Moderne su personalizacija i lične porudžbine i opet se nose karike, kao i setovi nakita uglavnom sa cirkonima bele boje. Ako nisu cirkoni onda su to nežniji dijamanti, rubini, safiri… Trajne narukvice su novi trend koji vole mladi, ali kod nas još nije zastupljen.
Muškarci više vole klasične burme, narukvice i to pletene, koje liče na brojanice, od pamučnog kanapa sa zlatnim priveskom. Žene nose tanje pletenje, slično kao i za decu. Za decu su sada u modi dukati sa raznim sličicama, motivima i porukama. Težine su od 0,99 do 1 grama. Moguće je i graviranje na dukatima, a uz lepo pakovanje, često se koriste kao pokloni za rođenje, krštenje, venčanja. Vereničko prstenje je obično sa jednim većim i možda nekim manjim kamenom ili se pravi sa više manjih dijamanata. Specijalnih želja ima prvenstveno kada se graviraju burme.
Pred posetiocima su se našli, uglavnom, ručni časovnici koji ne izlaze iz mode. Bilo je ruskih satova „šturmanski“ koji su vezani za Jurija Gagarina, ali i drugih brendova – švajcarskih koji imaju švajcarske mehanizme, staklo koje se mnogo manje grebe i teže može da se polomi. Bilo je i italijanskih, američkih, francuskih brendova… Svi sa „myiota“ mehanizmima. Moglo se čuti da žene više vole žute satove, tj. u zlatnoj bojii, a nose ih kao deo odevne kombinacije ili nakit. Moderni su i zeleni ciferi koji se vide u svakom brendu. Mladi nose veće satove, stariji malo manje. Muškarci, za razliku od žena, radije izdvoje više novca za sat koji nose i po nekoliko godina. Istaknuto je da je za sve krajnje kupce svakako važna dvogodišnja garancija i obezbeđen servis.

Ulaz na Izložbu Sjaj nije naplaćivan.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.