Uglavnom znamo zašto su Dacije jeftine, ali zašto su zaista jeftine, do poslednjeg detalja…
Odgovor na pitanje zašto su Dacije povoljne potražio švajcarski Blick.ch i dobio ga je od člana Razvojnog odbora firme Marca Strussa. Dakle, ovo su njegova objašnjenja, koja pokazuju kako u uštedama može da se bude kreativan pa čak i inovativan.
Proizvodnja se već u startu odvija jeftino u dva pogona u matičnoj zemlji Rumuniji jer kao što znate tamo plate nisu visoke. Mala je verovatnoća da će Dacia graditi fabrike u Austriji ili Velikoj Britaniji, piše Revija HAK.
Kao deo Renaulta, Dacia može da se osloni na tehnologiju Francuza i koristi pogone i druge tehnologije iz grupacije. Jezgro Dustera, na primer, još uvek se bazira na istoj tehnologiji kao i treće izdanje Renault Clia, lansiranog 2005. godine.
Ali to nije sve, Dacije nisu samo jeftine, nego i imaju solidne rezultate kada je reč o bezbednosti (pre svega korektni rezultati na kreš testovima, sistemi aktivne bezbednosti su još skromni i zbog toga Dacije dobijaju manje zvezdica na Euro NCAP testovima) i izgledaju dobro u poređenju s drugim jeftinim automobilima.
U čemu je, dakle, tajna Rumuna? Pogledajmo na primeru novog Joggera. Malena masa vozila je jedan od ključnih odgovora. Lagani automobil znači manje sirovina i manje motore. I jedno i drugo pojeftinjuje proizvodnju, a time i vozilo.
Boja za štitnik podvozja je već ugrađena u plastiku tokom proizvodnje. Dakle, ne mora da se posebno farba. To štedi jedan radni korak i čini štitnik podvozja izdržljivijim. Krhotine od kamena ili druge ogrebotine nisu vidljive i ne mogu da oštete lak koji tada mora da se obnovi.
Umesto plastičnih bočnih zaštita na Joggerovim vratima su nalepnice, što je, kažu u Daciji, višestruko motivisana odluka. Jeftinije su, a i plastične obloge u ovom cenovnom rangu bile bi zaista jeftine i brzo bi izgledale istrošeno. Prednji deo do B-stuba Joggera je pozajmljen od Sandera Stepway, što smanjuje troškove.
Ako pogledate malo bolje, Jogger pozadi nema izduvne cevi, čak ni lažne. Završetak izduvnog sistema je negde na sredini automobila, što, pogađate, takođe štedi materijal i novac. Niti jedna lampa nije na vratima prtljažnika. Tako su vrata oslobođena električnih instalacija, ali i njihov otvor je veći za prtljag.
Dacia nije razvila nova sedišta za treći red u Joggeru te nastavlja da koristi ona iz prethodnika Lodgy-ja. Sedišta su teška samo deset kilograma. Šine za pomeranje sedišta su izostavljene zbog troškova i težine.
Dok kupci moraju bez električnih vrata prtljažnika ili kliznih zadnjih sedišta, krovni nosač je dostupan gotovo besplatno. Krovni nosači su dizajnirani na način da se uzdužne šipke mogu okrenuti poprečno u samo nekoliko jednostavnih koraka i transformišu u krovni nosač, što kupcu štedi novac jer ne mora da nabavlja posebne nosače.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.