BEOGRAD – „Srbijagas“ novim saopštenjem pokušava da razjasni potrošačima zašto moraju da „doplate“ račun
Prebacivanje već plaćenih oktobarskih računa za gas na „ponovno“ plaćanje uz decembarsku potrošnju zbunilo je korisnike usluga „Srbijagasa“. Iako su svima njima novembarski računi bili umanjeni upravo za iznos plaćen na ime oktobarske potrošnje, što „Srbijagas“ pravda produženim rokom plaćanja zbog štrajka poštara, pa bi u konačnom rezultatu potrošači trebalo da budu „na istom“ – čini se da nije baš tako, pišu na sajtu frankfurtskih „Vesti“.
– Problem sa manje razumljivim računima, jeste nastupio zbog štrajka „Pošte Srbije“, bez želje da ulazimo u opravdanost štrajka zaposlenih – navodi „Srbijagas“ u drugom po redu saopštenju koje se odnosi na decembarske račune za utrošen gas.
Ovo javno preduzeće podseća da je štrajk poštara počeo krajem oktobra meseca i trajao do druge polovine novembra, „a u tom periodu se šalju računi građanima, jer Srbijagas ima ugovor sa Poštom o štampanju i slanju računa na kućne adrese“.
– Imajući u vidu tada nastalo stanje, a u želji da kupci gasa ne budu oštećeni za obračunatu kamatu, „Srbijagas“ je na svom sajtu, a i preko medija dao saopštenje u kome informiše svoje kupce da računima mogu pristupiti preko platforme „Moj Srbijagas“ i tamo videti svoje obaveze u prethodnom periodu – navodi se u saopštenju.
Srbijagas dodaje da je, pošto dobar deo kupaca nema pristup internet, a time i platformi „Srbijagasa“, „kupce obavestio da im se valuta (rok za plaćanje) pomera sa 15. novembra na 15. decembar“.
– Time je Srbijagas učinio ustupak kupcima, jer bi im se u suprotnom obračunavala kamata za kašnjenje u plaćanju – ističe Srbijagas.
Kupci, kažu, treba pažljivo da gledaju na svakom računu šta je potrošnja za tekući mesec, a šta iznos za uplatu, jer te dve formulacije ne znače istpo.
Šta je “potrošnja”, a šta “iznos za uplatu”
– „Iznos za uplatu“ obuhvata osim iznosa računa i sve prethodne dospele obaveze za gas ili kamatu kao i više uplaćen iznos/preplatu. Stavka „dug“ na decembarskom računu kod kupaca koji redovno izmiruju svoje obaveze podrazumeva iznos dospelog oktobarskog računa zbog promene valute dospeća oktobarskog računa, a kod kupaca koji imaju neplaćene obaveze iz ranijeg perioda po bilo kom osnovu, obuhvata stanje duga na dan 31. decembar 2023. godine – navodi dalje „Srbijagas“ u saopštenju.
Što se samih računa tiče, dodaje se u saopštenju – „kod kupaca koji redovno izmiruju svoje obaveze, nemaju dug za period pre 1. oktobra i koji su svoju obavezu izmirili za oktobar mesec pre valute (roka za plaćanje) ona je u računu za novembar iskazana kao preplata, a sve je dovedeno u normalno stanje sa decembarskom fakturom, jer je u međuvremenu dospela na naplatu oktobarska faktura“.
– Ponavljamo, da su fakture za oktobar stigle na kuće adrese kupaca početkom novembra (kada uvek i stižu, pre isteka valute-roka plaćanja), imale bi valutu 15. novembar i ne bi bilo potrebe za pomeranje valute i tretiranje uplata za oktobar kao preplate. Ovo je učinjeno da se izađe u susret kupcima i nema nikakve veze sa izborima kako je navedeno u tekstu na nekim sajtovima – ističe „Srbijagas“.
Ovo javno preduzeće je, uz saopštenje, „kao potvrdu svega navedenog“ dostavilo konkretne račune za kupca za potrošnju za septembar, oktobar, novembar i decembar 2023. godine, koji uredno izmiruje svoje obaveze.
U objavi na sajtu Srbijagasa vidi se da je, u slučaju ovog kupca koji je uredno plaćao svoje mesečne račune, na decembarskom ipak zaračunat iznos – zatezne kamate, doduše u iznosu od 10,35 dinara, na iznos duga od 2.101,44 dinara (što je iznos na vreme plaćenog oktobarskog računa, za koliko je posle toga smanjen novembarski račun, da bi se taj iznos pojavio kao dug na decembarskom računu).
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.