SRBIJA – Vlada Srbije investira u obrazovanje sa idejom da svako dete mora imati šansu da se kod njega razvije maksimum, poručila je ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović na konferenciji održanoj povodom 15 godina inkluzivnog obrazovanja u srbiji “Zajedno za svako dete”.
U poslednjih 15 godina Srbija je ostvarila važne korake u realizaciji inkluzivnog obrazovanja. Došlo je do povećanja upisa dece sa posebnim potrebama u redovne škole, pored toga intenzivno se radi na uklanjanju fizičkih i komunikacionih barijera. Ipak, do njihove potpune integracije ostalo je mnogo posla.
“Samo 11 odsto dece iz najsiromašnijih sredina ima pristup predškolskom obrazovanju, 90 odsto osetljive dece u školama koje su stručne je funkcionalno nepismeno. Kada se radi o obrazovanju dece sa smetnjama u razvoju u redovnim školama je još negativan”, kaže direktorka Unicefa u Srbiji Dejana Kostadinova.
Deci iz osetljivih grupa obezbeđena je dodatna podrška u sistemu obrazovanja.
“Inkluzivno obrazovanje je jedan od najpravednijih, najkonkretnijih načina podrške svakom senzitivnom detetu jer su i život i studije pokazale da deca koja imaju izvesne poteškoće, koja potiču iz različitih senzitivnih grupa, a uključena su u redovne procese školovanja i druže se sa svojim vršnjacima koji se redovno obrazuju, neuporedivo brže napreduju”, kaže Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete.
Strategija razvoja obrazovanja i vaspitanja do 2030. godine kao jedan od osnovnih prioriteta predviđa inkluzivno obrazovanje. Pravo na obrazovanje mora da bude pravo svakog deteta, zaključuju učesnici konferencije.