Potrošnja na igre je eksplodirala na početku pandemije, ali su ih do kraja 2020. aplikacije koje nisu igre sustigle i nadmašile.
Prema najnovijim istraživanjima, izgleda da se na tržištu aplikacija situacija menja. Ova promena se odnosi na odnos zarade igrica i drugih aplikacija.
Nekada su mobilne igre donosile najveće prihode, ali taj trend je izgleda zaustavljen.
Promene su najpre zabeležene među korisnicima s područja Sjedinjenih Američkih Država, a počele su u maju.
Do juna je 50,3% korisnika trošilo više na aplikacije kao što su TikTok, Netflix i Tinder, nego na mobilne igre. Na igre se najviše trošilo na početku pandemije korona virusa, dakle krajem 2019. i početkom 2020. godine, ali su već krajem 2020. druge aplikacije uhvatile korak, da bi 2021. počele da zarađuju više od igara, piše Ars Technica.
Igre su godinama zarađivale više zato što su pravila trošenja novca u tim aplikacijama bila jasnija, najviše zahvaljujući kupovinama u okviru igara. Takvi tipovi pretplata su u poslednje vreme postali uobičajeni i u drugim aplikacijama u online prodavnici kompanije Apple. Da bi pojačao zaradu, App Store je od developera zatražio da naprave potrebne promene, kako bi korisnike motivisali da više i lakše troše.
Promene se za sada odnose samo na iPhone i iPad App Store, a mobilne igre na drugim mestima i dalje donose veće prihode – na primer u Google Play prodavnici (američki korisnici su tokom drugog kvartala 2022. godine na igre potrošili 2,3 milijarde dolara, a na ostale aplikacije oko milijardu).
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.