Sankcije SAD uvedene protiv kompanije Xiaomi bile su okidač koji je omogućio kineskom elektronskom gigantu da uđe u oblast električnih automobila.
Kineska kompanija Xiaomi verovatno nikada ne bi ušla u automobilsku industriju da nije bilo Donalda Trampa. Ovo je otkrio Lei Jun, šef brenda, na konferenciji održanoj 19. jula 2024. u Pekingu.
Sankcije SAD uvedene protiv kompanije Xiaomi početkom 2021. bile su okidač koji je omogućio kineskom elektronskom gigantu da uđe u oblast električnih automobila.
Tada je Trampova administracija odlučila da stavi Xiaomi na crnu listu. Kinesku kompaniju više nisu mogli da finansiraju američki investitori. Da bi opravdao svoju odluku, američki predsednik Donald Tramp označio je Xiaomi kao “kinesku komunističku vojnu kompaniju”.
Poznatiji po svojim pametnim telefonima i kućnim aparatima, Xiaomi je odlučio da uđe u automobilsku industriju. Konkretno u oblasti električnih automobila. Tržište koje je već cvetalo u Kini 2021.
“Zvao me je prijatelj koji mi je rekao da smo pod sankcijama u SAD. Bilo je to kao udar groma”, kaže Lei Jun.
Istovremeno je odlučio da sazove svoj upravni odbor. U tom trenutku je započeo trku za razvoj električnog automobila. Cilj je bio diverzifikovati aktivnosti kompanije i ne rizikovati da izgubite sve.
“Da nije bilo uticaja američkih sankcija, ne bismo bez razmišljanja skočili u automobilski sektor”, kaže čelnik kompanije.
Xiaomi je osporio sankcije koje je uveo Donald Tramp i dobio slučaj protiv Bajdenove administracije u maju 2021. Ali u to vreme, razvoj prvog električnog automobila marke je već bio u poodmakloj fazi.
Xiaomi je stoga odlučio da nastavi ovim putem, sve do 28. marta 2024. godine, kada je kineski brend zvanično otvorio knjigu narudžbina za SU7.
“Moram da zahvalim nesreći koja se dogodila pre tri godine”, dodaje Lei Jun.
Bivši američki predsednik, koji se ponovo kandiduje za Belu kuću, nedavno je rekao da će, ako bude izabran u novembru, uvesti carine do 200 odsto na kineske električne automobile.
Međutim, istovremeno obećava da će podržati kineska ulaganja u fabrike u SAD.
Pročitajte još: