FRUŠKA GORA – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor).
Zajedno sa predsednikom u obilasku su i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor JP „Putevi Srbije“ Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je iskopano 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi tunela “Iriški venac“, najdužeg tunela u Srbiji, od oko 3,5 kilometara
Vučić je na Instagram nalogu ‘‘buducnostsrbijeav“ objavio video u kome je prikazano izvođenje radova na saobraćajnici Novi Sad – Ruma (Fruškogorski koridor) u okviru koje se gradi tunel “Iriški venac“.
“Danas je iskopano tačno 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi najdužeg tunela u Srbiji. Ponosan na Srbiju koja gradi, hvala narodu koji želi Srbiju koja radi“, poručio je Vučić.
Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma iznosi 44,41 km.
Tunel „Iriški venac“ sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3,5 kilometara.
Od značajnijih aktivnosti trenutno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su i radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija i ispune inverta.
Ukupno je izvršeno 85,20 odsto iskopa i to:
leva cev: 2.953, 9 / 3.484 metara iskopa i desna cev: 3.046,9 / 3.523,5 metara iskopa.
Do sada je ukupno iskopano 6.000 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7007,5 metara.
Sekundarna tunelska obloga: ukupno je izvedeno 3.857,0 metara, odnosno 54,61 odsto.
Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa, na sve četiri napadne tačke.
Prema proceni izvođača radova, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spajanje desne tunelske cevi biće u oktobru 2025. godine, a leve mesec dana kasnije.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časova dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama sa ukupno 245 angažovanih radnika i 52 jedinice mehanizacije i opreme.
Samo u noćnoj smeni, angažovano je oko 95 radnika.
Plan je da se probijanje tunela izvrši na stacionaži 21+000 što simbolično ukazuje na poštanski broj Grada Novog Sada.
Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.
Na projektu je svakodnevno angažovano ukupno 790 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i 285 jedinica mehanizacije i opreme.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd – Novi Sad – Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma – Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac – Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević – Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.
Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70. Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom . Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka “Fruška gora” (izgradnjom tunela).
Tunel „Iriški venac“ spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine.
Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, vredan 606 miliona evra, potpisan je u oktobru 2020. godine, u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i ambasadorke NR Kine Čen Bo.
Tunel „Iriški venac“ je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora.
Radove izvodi kineska kompanija CRBC.