BEOGRAD – Predsednik Aleksandar Vučić prisustvuje danas početku izgradnje železničke obilaznice oko Niša, koja je deo projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Niš – Dimitrovgrad, na trasi železničkog Koridora 10.
“Gradićemo 22,5 kilometara obilaznice oko Niša, time sačuvamo mnogo života Nišlija. Ova obilaznica će ići električni vozovi do 160 kilometara na sat, sastavni deo pruge Niš – Dimitrovgrad. Evropska unija dala je 80 miliona evra na poklon, a 35 miliona evra za ovu obilaznicu. Pruga Beograd – Niš očekuje veliki napredak u mesecima pred nama”, naveo je Vučić.
Od Beograda do Niša putovaće se za samo 40 minuta.
Kako je Vučić naveo, stopa rasta u Srbiji je jedna od največih u Evropi, a to omogućava veće plate i penzije za građane Srbije.
“Ovde se danas piše istorija, menjamo lice Srbije, pravimo bogatiju Srbiju, bogatiji jug naše zemlje. Plate u Nišu pre 12 godina su bile 316 evra, a danas su 794 evra. Nezaposlenih je pre 12 godina bilo 36.000, a sada je 17.000. To nije dovoljno dobro, ali je mnogo bolje nego što je bilo”, objasnio je.
“Ekstra auto-transport” iz Vrbasa je dobila posao da izvodi radove na železničkoj obilaznici.
“Radovi počinju u julu, a građevinske dozvole su dobijene”, naveo je Vučić
Kako je naveo Vučić prilikom obilaska, 16 milijardi dinara je budžet Niša, odnosno oko 130 miliona evra, dok je samo izgradnja železničke obilaznice 160 miliona evra.
Vučić je upitao i podizvođače da li će obilaznica moći da se završi za nešto manje od 2 godine i 10 meseci, na šta su oni odgovorili da je najvažnije da završe u zadatim rokovima i kvalitetno.
On je zatim objasnio Žiofreu koje su kritične tačke projekta, a kako je rečeno planirana železnica će prolaziti pored dve bolnice. Zatim je Vučić rekao da je za njega kao predsednika najvažniji projekat Beograd-Niš.
On je istakao da kada budemo imali brzu prugu od Beograda do Niša da će se mnogo brže putovati prema Grčkoj i Turskoj. Putovaće se železnicom od Beograda do Niša sat i 40 minuta, a od Budimpešte do Niša samo četiri i po sata.
“Obilaznica ide do 160 kilometara na sat je deo pruge Niš-Dimitrovgrad”, poručio je Vučić.
“Ostaje nam prema Leskovcu i Vranju da završimo, u toku je izrada prostornog plana i dozvole za izgradnju kompletne pruge Niš – Beograd. Završavamo sad Novi Sad – Subotica i kada to završimo, a sve mislimo da završimo za 3 i po, 4 godine maksimalno, onda ćemo imati nešto što nismo ni sanjali da je moguće”, rekao je Vučić.
Predsednik je poručio da je sada ideja da se uradi od Pančeva do Subotice, kao i Vrbas – Sombor. Istakao je da će sada biti potrebno da vide na koji način mogu da nabave finansije za izgradnju.
“Sa Evropljanima ćemo da nastavimo pregovore za Resnik-Valjevo, i Valjevo-Vrbnicu. Resnik-Valjevo smo odradili i ostaje nam Valjevo, Požega, Užice, Priboj, Prijepolje i dole do Vrbnice. To je pruga ka Crnoj Gori i to mora da se uradi”, poručio je Vučić i rekao da je to prilika za rast zapadne Srbije.
“Svi će da koriste prugu, svi,” započeo je on. “Pruga je važna i zbog dovođenja investitotra i svega drugog, i hvala za ogroman novac”, zahvalio se Vučić šefu Delegacije EU u Srbiji.
“Deonica Velika Plana – Beograd biće u poslednjoj fazi, odnosno taj severni deo. Prvo ćemo krenuti ka jugu ka Nišu, a poslednja je deonica Beograd, Mladenovac, Mala krsna i Velika Plana. Međutim, tu imamo dvostruki deo, i tu ta dva dela moramo da vidimo kako ćemo to izvesti i kako ćemo spojiti. To će biti poslednja faza koja se radi”, objasnio je Vučić.
Kako navodi, najveći problem je kada se uradi logistički centar, a da nema pruge sa kojom iz vozova može da se materijal prebaci u kamione.
Kako je naglasio Vučić više investitora pokušavaju da dovedu u Vlaško pomoravlje, jer je najveći deo ljudi koji je otišao u inostranstvo baš odatle.
Takođe, Vučić je najavio da će za 14 dana biti postavljen kamen temeljac za fabriku Ariston u Nišu, a da će istog dana biti otvoren i terminal na Konstantinu Velikom, a da je u aerodrom uloženo 32 miliona evra.
“Niš je pre samo 10 godina imao 28 hiljada putnika, a sada ima 450 hiljada putnika samo u avionskom saobraćaju. Najveći procenat ljudi koji je otišao u inostranstvo je iz Pomoravlja i Braničevskog okruga, zbog čega će izgradnja železnica pomoći da vraćamo ljude i dovodimo investicije”, pojasnio je predsednik.
Vučić obilazi pripremne radove zajedno sa šefom Delegacije EU u Srbiji Emanueleom Žiofreom, ministrom građevinarstva Goranom Vesićem, generalnom direktorkom Infrastrukture Železnice Srbije Jelenom Tanasković, direktorom Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravkovićem i predstavnicima gradske vlasti u Nišu.
Zahavalio je i Emanuelu na donaciji, koja je od suštinskog značaja za ovaj investicioni projekat.
“Hvala vam na podršci, to je ogroman novac za nas, 21,5 odsto ukupne investicije tako da hvala”, rekao je predsednik.
On je rekao da će razvoj železničkog saobraćaja da podigne Niš, ali i celu Srbiju. Vučić je zamolio šefa Delegacije EU Emanuelea Žiofrea, koji je prisustvovao početku radova, da se ubrzaju procedure u vezi sa finansiranjem gradnje brze pruge od Beograda do Niša.
Ministar Vesić je najavio i nove projekte do kraja meseca u Nišu.
Podsetimo, izgradnja železničke obilaznice oko Niša deo je projekta modernizacije i rekonstrukcije pruge Niš – Dimitrovgrad.
Železnička obilaznica oko Niša biće duga 22 kilometra. Projekat obuhvata radove na severnoj obilaznici oko grada Niša, izgradnju jednokolosečne elektrificirane pruge i elektrifikaciju deonice Crveni Krst – veza sa obilaznicom.
Izgradnja obilazne pruge oko Grada Niša u dužini od oko 22 kilometra planira se od stanice Niš Ranžirna do stanice Sićevo, u koridoru sa auto-putem Niš – Dimitrovgrad.
Severna železnička obilaznica oko Niša obuhvata izgradnju nove jednokolosečne elektrificirane pruge. Nova, jednokolosečna, elektrificirana obilazna pruga oko Niša u dužini od 22 kilometra biće osposobljena za brzinu vozova do 120 km na sat.
Pročitajte još: